انتخاب ها برای لاستیک های بادی به دو دسته بایاس و رادیال تقسیم می شوند. تایرهای بایاس و رادیال معمولا دارای انواع خوب ، بهتر و عالی هستند.
شما با توجه به وزن ، خصوصیات طرح آج ، عمق آج و در نهایت میزان استقامت دیواره آن ، لاستیک متناسب با نیازتان را انتخاب می کنید. کارشناسان فنی سنگین تایر جنوب همواره به صورت رایگان آماده ارائه تجربیات تخصصی خود بعنوان مشاوره خرید انواع استیک به شما خواهند بود.

قیمت تایرهای رادیال معمولا از بایاس بالاتر است اما به همان نسبت عمر طولانی تر به همراه مقاومت در مقابل پنچری بیشتری دارند. شرکت های کنتیننتال و میشلن از پیشتازان تجارت لاستیک رادیال بوده اند.

براساس تجربیات ، هر تایر توپر لیفتراک در شرایط یکسان معمولا بین 2 تا 3 برابر تایر بادی عمر می کند.

راه حل آن جایگزینی استاندارد لاستیک های لیفتراک به سایز دیگر است :
مثلا 7.00×12 به جای 28×12-15 ویا 8.25×15 را به جای 32×12-15 می توان تغییر داد. چون ارتفاع تایرها ثابت می ماند و فقط پهنای آن دوبرابر می شود.
ضمنا اگر از 7.00×12 به 28×12-15 بردیم نیاز به تغییر رینگ (چرخ) هم پیدا خواهیم کرد.
این حفره ها که توسط کارخانه سازنده بر روی بعضی از انواع لاستیک های توپر تعبیه می شود به این منظور است که حرکتی نرم تر و روان تر حین رانندگی را نسبت به لاستیک های توپر معمولی داشته باشند و به هیچ عنوان جزء عیوب تایر محسوب نمی شود.
وجود این حفره ها رانندگی را بسیار نرم تر کرده اما نسبت به تایرهای توپر معمولی ظرفیت بار کمتری تحمل می کنند.
تایرهای توپر فلزی لیفتراک (cushion tire) نوعی لاستیک press on می باشد با یک نوار فلزی که به آن چسبیده شده است. در واقع یه نوع تایر توپر لیفتراک است که شکل لاستیک های بادی به خود گرفته است.

اکثر لاستیک های توپر فلزی (حلقه ای) بر روی دیواره خود یک نشانگر اطمینان دارند که زمان تعویض را مشخص می کند. قانون کلی برای تعویض این گونه لاستیک ها هنگامی است که پوشش بالا به لبه نوشتاری سایز تایر برسد. به همین دلیل هنگامی که یک سمت از آج به این نقطه رسید ، 50% توان و ظرفیت حمل بار کاهش یافته است که برای تایرهای لیفتراک برای تایرهای لیفتراک در این حالت پوشش آج کاملا از بین رفته و صاف شده است.