با ما همراه باشید با تاریخچه کنتیننتال یکی از برترین شرکت های صنعت تایر…

معرفی شرکت کنتیننتال 

کنتیننتال (Continental AG) شرکت آلمانی تولیدکننده لوازم خودرو است که بیش از همه با محصولات خود در صنعت تایر و لاستیک شناخته می‌شود. سیستم‌های ترمز، تجهیزات الکترونیکی داخلی، امنیت خودرو، قطعات شاسی، سیستم انتقال نیرو، سرعت‌سنج و بسیاری از تجهیزات دیگر خودرو، از محصولات کانتیننتال هستند.

ساختمان مرکزی کنتیننتال در شهر هانوفر آلمان قرار دارد. این شرکت به‌عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ تایر در جهان شناخته می‌شود. کنتیننتال در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان سومین شرکت تولیدکننده تجهیزات خودرو در جهان شناخته شد. این شرکت اکنون به‌عنوان زیرمجموعه Schaefler Group فعالیت می‌‌کند.

کارخانه کنتیننتال

تاریخچه سال های اولیه کنتیننتال

کنتیننتال در اکتبر سال ۱۸۷۱ تحت عنوان Continental-Caoutchouc- und Gutta-Percha Compagnie به‌صورت یک شرکت مشترک‌المنافع راه اندازی شد و اولین محصولاتش، لاستیک و مواد وابسته بود. کنتیننتال در ابتدا تایرهای صاف را برای کالسکه‌ها و دوچرخه‌ها تولید می‌کرد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

تاریخچه کنتیننتال

در سال ۱۸۸۲ طراحی جدید شامل تصویر اسب، به‌عنوان لوگو کنتیننتال انتخاب شد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

محصول نوآورانه کنتیننتال در سال ۱۸۹۲ به‌عنوان اولین تایر پنوماتیک مخصوص دوچرخه رونمایی شد. در سال ۱۸۹۸، شرکت شروع به تولید تایرهای پنوماتیک برای خودروها کرد که بدون الگوی عاج و رشته در کارخانه هانوفر تولید می‌شد. از رخدادها مهم دیگر قرن ۱۹ می‌توان به استفاده از ماده بالون تولید کنتیننتال در کشتی هوایی آلمانی LZ1 اشاره کرد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

در سال ۱۹۰۱، اولین خودروی مرسدس ساخت شرکت دایملر، از تایرهای پنوماتیک کنتیننتال استفاده کرد و در مسابقه Nice-Salon- Nice Car به پیروی رسید. سه سال بعد، شرکت آلمانی پتنت اولین تایر خودرو با الگوی رشته‌ای را ثبت کرد. شرکت در سال ۱۹۰۵ موفق به تولید اولین لاستیک‌های مخصوص با عاج ضد لغزش شد که به‌عنوان نسل اول و پیش از تایرهای مجهز به عاج فلزی شناخته می‌شوند.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

کنتیننتال در سال ۱۹۰۸ موفق به تولید اولین رینگ قابل جدا شدن برای خودروهای سدان شد. این پیشرفن، در زمان تعویض لاستیک و تایر خودرو، صرفه جویی زیادی را به همراه داشت. کنتیننتال در تولید مواد اولیه عایق برای صنایع دیگر هم فعالیت‌هایی جدی داشت. آن‌ها در سال ۱۹۰۹ مواد لازم برای پوشش بدنه و هواپیمایی تاریخی را تولید کردند. هواپیمایی که لوئی برلیوت در سال ۱۹۰۹با آن توانست از روی کانال انگلستان پرواز کند، از مواد اولیه تولید کانتیننتال در بدنه بهره می‌برد.

کنتیننتال برای افزایش فعالیت‌های بازاریابی خود تصمیم به چاپ یک مجله گرفت و در سال ۱۹۱۳، اولین نسخه از مجله شرکت به نام Echo Continental منتشر شد. یک سال بعد، اتفاق مهم دیگری در تاریخ کنتیننتال رخ داد و خودروی دایملر مجهز به تایرهای این شرکت، در مسابقه‌های گرند پریکس فرانسه پیروز شد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

تاریخچه کنتیننتال

کنتیننتال در سال ۱۹۱۴ بیش از ۱۲ هزار کارمند و کارگر در کارخانه اصلی خود داشت. آن‌ها ۷ سال بعد، جشن ۵۰ سالگی شرکت را درحالی برگزار کردند که کنتیننتال به‌عنوان اولین شرکت آلمانی تولیدکننده تایرهای ریسمانی شناخته می‌شود.در همان سال، اولین تایرهای پنوماتیک بزرگ هم توسط شرکت آلمانی تولید شده و جایگزین تایرهای یکپارچه و صلب قدیمی شدند. پنج سال بعد، نوآوری بعدی در تایرهای به‌کار گرفته شد و کربن سیاه، به‌عنوان پرکننده‌ تقویت‌کننده در تایرهای شرکت استفاده شد. این پرکننده، مانع از خوردگی و آسیب به سطح تایر می‌شد و رنگ آن را نیز بهتر حفظ می‌کرد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

ادغام تاریخی و محصولات جدید کنتیننتال

در سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۲۹، رخداد مهمی در تاریخ صنعت تایرسازی آلمان اتفاق افتاد و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لاستیک، در ادغامی تاریخی، شرکت Continental Gummi-Werke AG را شکل دادند. در سال ۱۹۳۲، نوآوری بعدی کنتیننتال به بازار معرفی شد. مهندسان آلمانی، یک پوشش محافظظ فلزی لاستیکی تولید کردند که برای حذف لرزش و شوک در موتور خودرو به‌کار می‌رفت.

در خلال سال‌های ۱۹۳۵ تا ۱۹۴۰، پیروزی‌های متعدد خودروهای مرسدی و اتو یونیون با تایرهای کنتیننتال، بیش‌ازپیش به افزایش شهرت برند آلمانی انجامید. خودروهای مذکور در چهار دوره پیاپی با بهره گیری از تایرهای مسابقه‌ای کنتیننتال برنده جایزه بزرگ فرانسه می‌شدند. پیروزی‌های دیگری هم در مسابقه‌های آفریقای شمالی و ایتالیا با رکوردشکنی‌های سرعت متعدد، با تایرهای برند آلمانی به‌دست آمد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

تاریخچه کنتیننتال

کنتیننتال در سال ۱۹۳۶ محصول جدیدی به‌نام لاستیک مصنوعی ترکیبی به بازار معرفی کرد که از رخدادهای مهم تاریخ صنعت تایر بود. در سال ۱۹۴۳ هم مهندسان کنتیننتال موفق به ثبت پتنت برای تایرهای تیوبلس شدند که دوران تازه‌ای را برای شرکت‌های تولید لاستیک و تایر ایجاد کرد. البته دو سال بعد، بمباران عظیم آلمان در جریان جنگ جهانی دوم، موجب تخریب کارخانه کنتیننتال در هانوفر و چند شهر دیگر شد که فرایند بازسازی آن‌ها، خسارت‌هایی را به شرکت وارد کرد.

کنتیننتال در نیمه دوم قرن بیستم

کنتیننتال در سال ۱۹۵۰ بیش از ۱۳۵۰۰ کارگر و کارمند داشت که در کارخانه مرکزی مشغول به فعالیت بودند. فروش سالانه به ۳۰۹ میلیون مارک آلمان رسیده بود که حدود ۱۵۸ میلیون یورو است. در همان سال، تولید محصول نوآورانه جدیدی در کنتیننتال شروع شد و برند آلمانی، تسمه‌های نقاله مجهز تقویت‌شده با کابل‌های فولادی را به بازار عرضه کرد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

موفقیت در مسابقه‌های سرعت اتومبیل‌رانی، در نیمه دوم قرن بیستم هم برای کنتیننتال ادامه داشت. شرکت با همکاری با دایملر-بنز و پورشه، خودروهای متعددی را در مسابقه‌های سرعت به پیروزی رساند. در سال ۱۹۵۵، محصول بعدی و مهم کنتیننتال تحت عنوان تایرهای M+S برای رانندگی در زمستان معرفی شد. در همان سال، برند آلمانی توانست سیستم تعلیق فنری هوایی را برای اتوبوس‌ها و تراکتورها تولید کند. کنتیننتال در سال ۱۹۵۵، اولین شرکت آلمانی بود که تایرهای تیوبلس را به بازار عرضه کرد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

تاریخچه کنتیننتال

تولید تایرهای رادیال از سال ۱۹۶۰ در کنتیننتال شروع شد. ۶ سال بعد، تعداد کارمندان و کارگران شرکت آلمانی به ۲۶۸۰۰ نفر رسید و فروش سالانه، رکورد ۱.۱ میلیارد مارک آلمان را شکست که حدود ۵۶۲ میلیون یورو است. یک سال بعد، مرکز حرفه‌ای آزمایش تایر Contidrom در Luneburg راه‌اندازی شد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

کنتیننتال در نیمه دوم قرن بیستم محصولات متنوع جدیدی را به خط تولید خود اضافه کرد. برند آلمانی، در سال ۱۹۷۱ بزرگ‌ترین مرکز تولید شیلنگ لاستیک در اروپا را در کورباخ راه‌اندازی کرد. از آن زمان، تمامی فعالیت‌های تولید شیلنگ از هانوفر به کورباخ منتقل شدند. یک سال بعد، تایر جدیدی به محصولات کنتیننتال اضافه شد که به‌عنوان تایر زمستانی Conti-Contact شناخته می‌شد.

اولین شرکت اروپایی صنعت خودرو که موفق به تولید گتر (Gaiter) پلی‌اورتان به‌روش اکستروژن شد، کنتیننتال بود که در سال ۱۹۷۴ به این مهم دست یافت. ۲ سال بعد، شرکت آلمانی بزرگ‌ترین کارخانه تولید تسمه نوار نقاله را در نورتهایم راه‌اندازی کرد.

کنتیننتال مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ، برای افزایش نفوذ و حوزه عملکرد خود، شرکت‌های دیگر را خریداری می‌کرد. آن‌ها در سال ۱۹۷۹ تمامی فعالیت‌های اروپایی شرکت آمریکایی Uniroyal را خریداری کردند و حضور خود را در قاره اروپا افزایش دادند. در سال ۱۹۸۵ نیز تمامی بخش‌های تولید تایر شرکت اتریشی Semperit خریداری شدند. از خریدهای دیگر می‌توان خرید تولیدکننده‌ی آمریکایی تایر یعنی General Tire را در سال ۱۹۸۷ نام برد. این شرکت از سال ۲۰۰۱ به Continental Tire North America تغییر نام داد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

تعداد کارمندان و کارگران کنتیننتال در سرتاسر جهان در سال ۱۹۸۸ به ۴۵۹۰۰ نفر رسید. فروش سالانه نیز رکورد ۷.۹ میلیارد مارک آلمان را شکست که حدود ۴ میلیارد یورو است. یک سال بعد، شرکت پرتقالی Mabor توسط کانتیننتال خریداری شد.

کنتیننتال در سال ۱۹۹۱ اولین تایر دوست‌دار طبیعت خود را به نام ContiEcoContact به بازار عرضه کرد. یک سال بعد، فعالیت‌های تولید محصولات صنعتی به‌طور کامل از شرکت اصلی مستقل شدند و تحت نام ContiTech به فعالیت ادامه دادند. کنتیننتال در سل ۱۹۹۳ سهام عمده شرکت تولید تایر Barum را در جمهوری چک خریداری کرد. از خریدهای دیگر می‌توان Benecke0Kaliko AG را در سال ۱۹۹۴ نام برد که به زیرمجموعه ContiTech پیوست.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

ورد جدی کنتیننتال به کسب‌وکار سیستم‌های خودرویی در سال ۱۹۹۵ و راه‌اندازی زیرمجموعه Automotive Systems رخ داد. دو سال بعد، یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت در این حوزه به‌نام ISAD معرفی شد که ژنراتور و استارتر خودرو را در یک واحد مستقل قرار داد. این فناوری کلیدی، یکی از پیش‌نیازهای سیستم‌های احتراق هیبریدی است.

در سال ۱۹۹۸، زیرمجموعه تولید شاسی و سیستم ترمز یک شرکت آمریکایی توسط کنتیننتال خریداری شد که حضور برند آلمانی را در تولید انواع محصولات مرتبط با خودرو، جدی‌تر کرد. در همان‌ سال‌ها، شرکت آلمانی با اضافه کردن مراکز تولیدی در آرژانتین، مکزیک، آفریقای جنوبی و اسلواکی، موقعیت خود را به‌عنوان پیشگام صنعت تایر در جهان تثبیت کرد. دو سال بعد و در آستانه قرن ۲۱، مرکز تولیدی در رومانی راه‌اندازی شد.

وضعیت شرکت کنتیننتال در قرن ۲۱

کنتیننتال با ورود به قرن ۲۱ تصمیم گرفت تا جایگاه خود را در صنعت تولید لوازم خودرو تثبیت کند. تجهیزات الکترونیکی خودرو یکی از حوزه‌های مهم بود که با خرید شرکت Temic زمینه‌های ورود برند آلمانی به آن فراهم شد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

 شرکت کنتیننتال در سال ۲۰۰۳ یکی از محصولات تاریخی خود را به بازار خودروهای سواری معرفی کرد. ContiSportContact 2 Vmax، اولین تایر سواری بود که برای سرعت‌هایی تا ۳۶۰ کیلومتربرساعت طراحی شد. در همان سال، برند آلمانی حضور خود را در منطقه آسه‌آن افزایش داد و با راه‌اندازی شرکت Malaysian Continental Sime Tyre به بازیگر جدی منطقه تبدیل شد. یک سال بعد، یکی از مهم‌ترین ادغام‌های تاریخ کنتیننتال رقم خورد. زیرمجموعه ContiTech در ادغام با Phoenix AG به بزرگ‌ترین تولیدکننده صنعت لاستیک و پلاستیک در جهان تبدیل شد.

کنتیننتال در سال ۲۰۰۶ برای افزایش هرچه بیشتر نفوذ به بازار محصولات الکترونیکی خودرو، زیرمجموعه کسب‌وکار تجهیزات الکترونیکی خودروی شرکت آمریکایی موتورولا را خریداری کرد. از خریدهای دیگر می‌توان Siemens VDO Automotive AG را در سال ۲۰۰۷ نام برد که کنتیننتال را به جمع پنج تولیدکننده بزرگ تجهیزات صنعت خودرو در جهان افزود.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

تولید باتری‌های لیتیم یونی در کنتیننتال برای خودروهایی با سیستم محرکه هیبریدی، در سال ۲۰۰۸ شروع شد. کارخانه نورمبرگ، مرکز تولید این باتری‌ها بود. یک سال بعد، مرکز تحقیق و توسعه و ساختمان مدیریتی جدید کنتیننتال در آسیا در شهر شانگهای چین شروع به کار کرد. راه‌اندازی این مرکز، یکی از نقاط عطف تاریخی فعالیت کنتیننتال در آسیا بود.

کنتیننتال در سال ۲۰۱۰ تایر ContiSportContact 5 P را به بازار معرفی کرد که به‌عنوان یک تایر تابستانه مخصوص خودروهای سرعتی و خاص طراحی شده بود. یک سال بعد، اولین کارخانه تولید تایر کانتیننتال در چین راه‌اندازی شد. در همان سال، بخش تولید تایر شرکت هندی Modi Tyres هم به زیرمجموعه کنتیننتال پیوست تا حضور آسیایی شرکت، بیشتر شود. به‌علاوه، آلمانی‌ها در سال ۲۰۱۱ تولید موتورهای الکتریکی را هم در کارخانه تولیدی گیفهرن آلمان شروع کردند.

از فعالیت‌های مهم اخیر کنتیننتال می‌توان به ورود به بازار خودروهای خودران اشاره کرد. شرکت در سال ۲۰۱۲، اولین خودروی خودران را در نوادا آمریکا آزمایش کرد که سپس به جاده‌های عمومی وارد شد و بدون هیچ تصادفی، ۱۵ هزار مایل مسیر را طی کرد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

کنتیننتال در سال ۲۰۱۳ علاوه بر برندسازی جدید برای شرکت، برنامه‌ای به‌نام ContiLifeCycle راه‌اندازی کرد که عمر تایرهای کنتیننتال در حوزه وسایل نقلیه سنگین را پوشش می‌دهد. این برنامه با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید بازیافت تایر و پوشش تایرهای سنگین، عمر محصولات شرکت را با قیمتی پایین‌تر، افزایش می‌دهد. یک سال بعد، شرکت Emitec، متخصص سیستم‌های اگزوز به زیرمجموعه کنتیننتال پیوست.

از خریدهای اخیر شرکت کنتیننتال می‌توان به شرکت Veyance اشاره کرد که از بزرگان صنعت لاستیک و پلاستیک محسوب می‌شد. محصولات اصلی آن شرکت، تسمه و نوار نقاله، شیلنگ و تسمه‌های کشنده هستند که در ۲۷ کارخانه در سرتاسر جهان تولید می‌شوند. خرید دیگر، پیشگام نرم‌افزارهای خودرویی یعنی Elektrobit Automotive AG بود که با هدف افزایش فعالیت شرکت آلمانی در حوزه نرم‌افزار انجام شد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

کنتیننتال در سال ۲۰۱۷ به منطقه سیلیکون‌ولی آمریکا وارد شد و یک مرکز تحقیق و توسعه را در آنجا راه‌اندازی کرد. متخصصان از بخش‌های متنوع شرکت، در این مرکز روی فناوری‌های پیشگام برای تولید محصولات هرچه پایدارتر تحقیق می‌‌کنند. در همان سال، شرکت Argus Cyber Security توسط کنتیننتال خریداری شد تا رقابت شرکت آلمانی با فعالان سستم امنیتی مبتنی بر IT خودرو، بیشتر شود. کنتیننتال همچنین برای افزایش فعالیت در حوزه‌های خارج از صنعت خودرو، شرکت Hornschuch را خریداری کرد که در حوزه مواد سطحی صنعتی فعالیت می‌کند.

از جدیدترین نوآوری‌های کنتیننتال می‌توان به ولتفرم دیجیتال نظارت بر تایر ContiConnect اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد.

تاریخچه شرکت کونتیننتال

شرکت کنتیننتال در حال حاضر به‌عنوان زیرمجموعه شرکت Schaeffler Group شناخته می‌شود. ولفگانگ ریتزل، رئیس هیئت‌مدیره و المار دگنهارت، مدیرعامل این شرکت هستند. شرکت آلمانی اکنون حدود ۲۴۴ هزار کارمند در سرتاسر جهان دارد. از کارخانه‌های مهم کنتیننتال در سرتاسر جهان می‌توان به کارخانه‌های تولیدی مالزی، هند، سریلانکا، جمهوری چک، اسلواکی، هانوفر و کورباخ آلمان، آفریقای جنوبی، پرتقال، برزیل، اکوادور، مکزیک و ایالات متحده اشاره کرد.

امروزه حدود یک‌سوم از تمامی خودروهای حاضر در بازار اروپا با تایرهای کنتیننتال به دست مصرف‌کننده می‌رسند. از محصولات اصلی سری سواری شرکت می‌توان به VanContact, ContiCrossContact, CrossContact RX و ContiSportContact اشاره کرد. در دسته‌ی تایرهای سنگین هم Conti CrossTrac و Conti Hybrid از مشهورترین‌ها هستند. کنتیننتال با تکیه بر دانش فنی تیم مهندسی خود و تأکید بر بهره‌گیری از سیستم مهندسی آلمانی، همیشه به‌دنبال راهکارهایی برای افزایش کارایی و طول عمر تایرهای خود است و همچنین آزمایش محصولات در ترکیب با فناوری‌های نوین مانند خودروهای خودران را جزوی از مأموریت اصلی شرکت می‌داند.

مشاهده لاستیک های کنتیننتال

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

تاریخچه کنتیننتال تاریخچه کنتیننتال تاریخچه کنتیننتال تاریخچه کنتیننتال