شرکت آمازون به تازگی با انتشار یک ویدیو، از طراحی اولیه پهپادهای هیبریدی مخصوص تحویل سفارشات مشتریان خود پرده برداشته است. در این ویدیو نمایش داده می‌شود که پهپاد یک بسته کوچک را در بدنه خود جای داده و مانند یک هلیکوپتر از زمین بلند شده و سپس مانند یک هواپیما به پرواز در می‌آید.

 

حدود دو سال پیش بود که شرکت آمازون به صورت رسانه‌ای اعلام کرد که قصد دارد در آینده نزدیک، سفارش مشتریان خود را با استفاده از ربات‌های پرنده بدون سرنشین به آنها تحویل دهد. این شرکت اکنون پس از گذشت دوسال، جزییات بیشتری از این طرح و پهپادهای مورد استفاده برای تحویل محصولات خود را ارایه کرده است.

 

پهپاد

پهپاد

 

سوالات متداول مشتریان و جواب های شرکت آمازون :

آیا این یک ایده تخیلی است یا اینکه واقعا ساخته شده است ؟
به نظر شبیه وسایل نقلیه علمی تخیلی است اما واقعی ! و در آینده نزدیک به فراوانی کامیونهای درون جاده دیده خواهند شد.

کارایی آن چگونه است ؟
سرویس هوایی آمازون توانایی حمل بسته هایی تا وزن 2/30 کیلوگرم در کمتر از 30 دقیقه این پهپاد با وزن تقریبا 20 کیلوگرم در ارتفاع کمتر از 213 متر پرواز می کند و از تکنولوژی پیشرفته ای جهت تشخیص موانع و تشخیص موقعیت جهت ایمنی هنگام فرود استفاده می کند.

چه زمانی می توانم سفارش با پهپاد داشته باشم ؟
ما در حال انجام بررسی های مداوم برای زمان و مکانی برای استفاده از این تکنولوژی هستیم که از لحاظ تامین امنیت مورد نیاز آن مطمئن باشیم. در حالیکه از ساخت این تکنولوژی بسیار هیجان زده ایم امیدواریم در آینده نزدیک در همه دنیا بتوانیم سفارشات را در کمتر از 30 دقیقه به مقصد برسانیم.

 

HT_amazon_prime_drone_jef_131202_16x9_992

 

این تکنولوژی را در کجا ساخت و آزمایش کرده اید ؟
ما در کشورهای آمریکا ، انگلیس و اسرائیل مراکز توسعه این نوع پهپاد را داریم که در چندین نقطه از این کشورها تکنولوژی را آزمایش کرده ایم.

چگونه پهپاد شرکت آمازون به مقررات حریم هوایی پیوسته است ؟
ما اعتقاد داریم که ترافیک حریم هوایی هنگامی امن تر است که محدوده پهپادهای کوچک کاملا از حریم ترافیک مابقی وسائل نقلیه هوایی جدا باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید قوانین هوایی پهپاد آمازون را در لینک 1 و لینک 2 مشاهده کنید.

2015-12-01_112116

 

منبع : amazon