در این مقاله قصد داریم در مورد تایرهای هوشمند صحبت کنیم. میشلن – شرکت لاستیک ساز فرانسوی – فناوری نویی به تایرهای خود افزوده که در نوع خود بسیار جالب است. تایرهای مجهز به این فناوری بدون نیاز به سیم، هر لحظه تمامی اطلاعات لازم در مورد وضعیت تایر و فشار باد را به کامپیوتر روی داشبورد می فرستند. این سیستم از دو بخش تشکیل شده است که در تایر جاسازی می شود. بخش اول مداریست که به اندازه‌ی نوک چوب کبریت است و بخش دوم آنتنی است که اطلاعات را دریافت و به کامپیوتر روی داشبورد خودرو ارسال می کند. در بازارهای آینده برچسب ها دیگر به شکل بارکد نخواهد بود، بلکه هر برچسب نوعی مدار الکترونیکی قادر به دریافت و ارسال داده از طریق سیگنال‌های رادیویی بسیار ضعیف است.

تایرهای هوشمند

تایرهای هوشمند

این پدیده‌ی جدید از همکاری دو شرکت بزرگ یعنی فیلیپس و شرکت بین المللی نیمه رساناهای فیرچایلد (Fairchild) به ثمر نشسته است. این ابزار هنگام ساخت تایرها به طور مستقیم در جسم لاستیک ولکانیده (Vulcanized) می شود. سخنگوی میشلن در گفت و گو با رویترز در شرح این پدیده گفت: با وجود آنکه این مدار و آنتن آن در تایر ولکانیده می شد قدرت دریافت و ارسال از عمق تایر را از دست نمی دهد. هر کامپیوتری می تواند با فاصله ی نیم متری از تایر این اطلاعات را دریافت کند. هنوز دربارهی قیمت این تایر صحبتی به میان نیامده است اما عموما فناوری های جدید در تولید انبوه “ارزان” می شوند.

کد خبر: 10007

گردآورنده:  جواد امیری

منبع: خبرنامه صنعت لاستیک ( شماره 31  )

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز