تایر چیست ؟

 

یک پوشش حلقوی شکل که در اطراف یک چرخ  قرار می گیرد چرخ قرار می گیرد تا بار را از اکسل و از طریق چرخ به زمین منتقل نماید و از ساختاری منعطف با توانایی جذب ضربه برخوردار بوده و همیشه در تماس مستقیم باجاده است. به طور معمول پخش عمده ای از تایر از لاستیک های طبیعی و مصنوعی تشکیل شده است.

 

لاستیک چیست؟

به ماده ای که خاصیت کشسانی داشته و از کائوچوی طبیعی و یا کائوچوی مصنوعی ساخته شده و در صنایع مختلفی مانند تایرسازی، صنایع دستکش سازی، صنایع توپ ورزشی و صنایع بهداشتی و… مورد استفاده قرر می گیرد لاستیک گفته می شود.

 نکته: چون ماده اصلی صنعت تایرسازی، مواد لاستیکی (کائوچوی طبیعی و کائوچوی مصنوعی) است به اشتباه در ایران به جای کلمه تایر از کلمه لاستیک استفاده می شود.

 

وظایف تایر؟

توانایی حمل بار، انتقال گشتاور، رانش و ترمز گیری و جذب ضربات وارده به چرخ جهت راحتی سرنشین از وظایف اصلی تایر می باشد و در عین حال باید فرمانپذیری خوب، ثبات شکل، مصرف سوخت کم، لرزش و صدای کم بادوام و ایمن و توانایی تحمل حرارت تا ۶۰ درجه از سایر وظایف این کالا می باشد.

 

 

نویسنده : جواد امیری

 

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده استپرسش و پاسخ در مورد لاستیک (تایر)

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

02133541609 تهران – 07138385000 شیراز