مدرن ترین کارخانه خودروسازی جهان

 

نام مرسدس بنز همراه است با تکنولوژی، خلاقیت، نوآوری، کیفیت … و در سال 2020 مرسدس بنز بایک تیر دو نشان را زد و همزمان با معرفی جدیدترین مرسدس S500 2021 از کارخانه فوق مدرن خود در شهر زیندلفینگن رونمایی کرد، این کارخانه چنان پیشرفته و مدرن است که فورا در صدر اخبار علمی و تکنولوژی جهان قرار گرفت و تا مدت ها در موردش صحبت ها و نقدها شد.

این کارخانه با هزینه 730 میلیون یورو معادل 850 میلیون دلار ساخته شده است. سالن این کارخانه 220 هزار متر مربع معادل 27 زمین فوتبال و نام این کارخانهFactory 56 است.مدرن ترین کارخانه خودروسازی جهان

چهل درصد مساحت سقف کارخانه گل کاری و چمن کاری شده و بقیه بانصب شبکه فوتو ولتایک 30 درصد برق کارخانه را در سال تامین خواهد کرد، این کارخانه نسبت به کارخانه های همرده خود 25 درصد برق کمتری مصرف می کند و دی اکسید تولیدی آن برابر صفر است که در نوع خود بی نظیر است.

برای نخستین بار در دنیا سیستم خط تولید یک کارخانه خودروسازی تماما دیجیتال شده است باشبکه “5G” کار می کند که به طور اختصا توسط شرکت های اریکسون و “O2″ہ مرسدس بنز طراحی شده است. تمامی اف دستگاه ها و ابزارها توسط اینترنت به هم متصل هستند و اطلاعات مبادله می کنند.

در کارخانه تماما دیجیتال “Factory56” از اینترنت اشیا هوش مصنوعی، بیگ دیتا الگوریتم، دستگاه ها و ابزارهای هوشمند، فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مورد بهره برداری قرار می گیرد. در کارخانه “Factory56” تنها با استفاده از پلاتفرم “MO360” که به صورت اختصاصی برای بنز طراحی شده تمامی اطلاعات بر روی صفحه نمایش منتقل میشود و از این طریق 10 تن کاغذ در سال مورد صرفه جویی قرار می گیرد.

سیستم شبکه 360 درجه ای مرسدس بنز فراتر از درون کارخانه عملکرد دارد و تمامی زنجیره تولید و حتی لجستیک در مجموع 2 هزار شرکت قطعه ساز که با مرسدس بنز کار می کنند را نیز در بر می گیرد، از طریق سیستم “RFID” (سامانه بازشناسی با امواج رادیویی) تعداد و محل قطعات خودروها در سالن مونتاژ مشخص است و دیگر نیازی به سفارش قطعه نیست و به صورت اتوماتیک جایگزین می شود.

انقلاب اصلی در خط تولید صورت گرفته و آنقدر منعطف شده که حالا می توان در کمترین ت سری های گوناگون اتومبیل از کلاس آ، اس تا ای باخ و حتی لیموزین مدل برقی EOS را در آن تولید کرد. در خط تولید تمامی قطعات و خودروهایی که بر روی آن کار انجام می شود وسط 400 دستگاه وسیله نقلیه خودران جابجا می شوند به نسبت کارخانه های دیگر در کارخانه “Factory56″ ان سروصدا خبری نیست و سکوت و آرامش عجیبی حاکم است.

یکی دیگر از مواردی که جلب توجه می کند، تمیزی در حد اتاق عمل بیمارستان” در این کارخانه است. خط تولید “Factory56” به عنوان الگویی برای 30 کارخانه دیگر مرسدس بنز در سراسر جهان خواهد بود و بر این اساس مدرنیزه خواهند شد. هزینه تولید در این کارخانه 25 درصد کمتر است.

در حال حاضر نسل هفتم خودروی فوق پیشرفته سری 2021 S500 در این کارخانه تولید می شود، این خودرو چنان پیشرفته است که لقب پیشرفته ترین خودروی تاریخ تا الان را یدک می کشد، این خودرو و این کارخانه حاصل همکاری شرکت های بزرگ در حوزه تکنولوژی با خودروسازان است، شرکت های انودیا، اریکسون،O2 در این پروژه همکاری کرده اند.

 

نویسنده : جواد امیری

 

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده استپرسش و پاسخ در مورد لاستیک (تایر)

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

02133541609 تهران – 07138385000 شیراز