افزایش ویژگی جنگ زنی تایر روی سطح خیس

از سال ها پیش تا به امروز، ایجاد تعادل بین طول عمر تایر و بهینه سازی ویژگی چنگ زنی تایر بر سطح خیس، در بین کارخانه های مختلف تایرسازی به عنوان یک رقابت محسوب می شود.

شرکت تایرسازی میشلین در سال گذشته تایری با نام Michelin Pilot Road تولید کرده که این تایر مشمول هر دو مشخصه ی مورد نظر و اشاره شده در بالا است. در فصل های بارندگی، رانندگی با وجود لغزنده بودن جاده و جریان آب جاری روی سطح جاده، بسیار مشکل و خطرساز است.

تولید و ایجاد تایرهایی با ویژگی چنگ زنی مناسب بر سطح خیس به منظور و رانندگی ایمن تر، همواره ایده و تلاش و بسیاری از کارخانه های تولیدکنندهی تایر و بوده است. دیگر موضوع و مشکل مطرح در این رابطه، حصول اطمینان از این است که افزایش ویژگی چنگ زنی تایر با میزان طول عمر آن در تضاد نباشد. در نتیجه، بهینه سازی هر یک از این دو مشخصه ی تایر، باید همواره شامل تعادل بین افزایش قدرت چنگ زنی و طول عمر تایر باشد، که این خود، یک پدیده ی سحرآمیز و به عبارتی جهشی در فناوری نوین این محصول خواهد بود.

عامل های مؤثر بر میزان ویژگی چنگ زنی بر سطح خیس:

عامل های مؤثر بر ویژگی چنگزنی بر سطح خیس جاده عبارتند از:

  • سختی آمیزهی ترد
  • اندازه و میزان سطح تماس تایر با جاده
  • نوع طرح آج (ترد)
  • توانایی خروج آب از لابه لای شیارهای روی سطح آج تایر

آب پیمایش (aquaplaning)

آب پیمایش یا آب لغزی وضعیتی است که در آن تایرهای وسیلهی نقلیه به جای سطح جاده، بر روی سطح نازکی (یا فیلمی از آب رانده می شوند که منجر به از دست رفتن کامل کنترل وسیله ی نقلیه می شود. این وضعیت در جاده های بسیار خیس پیش می آید و سبب اختلال در حرکت خودروهای دارای سرعت زیاد می شود. این امر ناشی از ناتوانی نقش و نگار آج تایر برای دفع سریع آب و حفظ تماس آج تایر با سطح جاده است. این موضوع باعث افزایش ریسک لیزخوردگی تایر روی سطح جاده می شود. در چند سال گذشته میشلین اقدام به ساخت یک سری تایر جدید کرده است تا بتواند به ایده ی خود که ایجاد تعادل بین ویژگی چنگ زنی و طول عمر تایر است دست یابد. این تعادل در فناوری معروف، MOTO GP میشلین به کار گرفته شده است.

این فناوری موجب ابداع فناوری استفاده از دو آمیزه (2CT) در گذشته شده که در کلیه ی سایزهای تولیدی میشلین، هم در تایرهای جلو و هم در تایرهای عقب، به کار گرفته شده است. فناوری 2CT در ساخت تایر 2Michelin Pilot Road مورد استفاده قرار گرفته است. این فناوری موجب افزایش فوق العادهی قدرت کشش تایر روی سطح های خیس با به کارگیری آمیزهی نرمبرای ناحیه ی شانه ی تایر، و نیز کاهش میزان سان مرکز ترد، جایی که نیاز به مقاومت سایشی بیشتر اس از آمیزه ی سخت می شود. درنتیجه، با این تغییرها م کیفیت تایر 2Michelin Pilot Road منحصر به فرد : تغییرهای انجام شده موجب ایجاد ویژگی چنگ زنی عا سطح خیس شده و در نهایت یک رانندگی ایمن را میسر می سازد و همین طور افزایش مقاومت سایشی و طول عمر تایر را به همراه خواهد داشت.

تایر 2Michelin Pilot Road در آزمون های مختلف نتیجه های خوب و مورد قبولی را نسبت به تایرهای دیگر کسب کرده است. وسیله ی نقلیه ی مجهز به تایر 2Michelin Pilot Road زمان کوتاه تری را برای کشش لغزیدن روی سطح خیس و طول عمر بالاتری را در مقایسه با دیگر تایرها کسب کرده است. بیشتر رانندگان مایل هستند برای سفر از تایرهای رادیال اسپرت استفاده کنند، اما به دلیل این که خواص چنگ زنی مناسب و طول عمر بالا، هر دو به طور همزمان در تایرها موجود نیست، در نتیجه رانندگان مجبور هستند یکی از این دو عامل را انتخاب کنند که این به نوبهی خود مشکل و محدودیتی بزرگ محسوب می شود.

استفاده از آمیزهای نرم در تایر، موجب افزایش ویژگی چنگ زنی و افزایش ایمنی سرنشین حتی در منطقه های با آب و هوای بارانی و برفی می شود، اما همین امر باعث سایش سریع در ناحیه ی آج تایر می شود و درنتیجه طول عمر تایر را کاهش می دهد. از سوی دیگر استفاده از آمیزه ی سخت به تنهایی، دارای حسنها و عیب هایی به صورت توأم است. راه حل میشلین برای داشتن هر دو ویژگی به طور همزمان در یک تایر، استفاده از فناوری 2CT بوده است.

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده استپرسش و پاسخ در مورد لاستیک (تایر)

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

02133541609 تهران – 07138385000 شیراز