اولین مرکز تست خودرو و تایر ایران ، در گروه صنعتی بارز

در تاریخ ۹ دی ماه سال جاری (۱۳۹۳) اعضای کمیته ی استاندارد تایر انجمن صنفی صنعت تایر به منظور بازدید از میدان تست تایر گروه صنعتی بارز ، سفری به کرمان و گروه صنعتی بارز داشتند.

در ابتدا آقای مهندس مشرفی قائم مقام مدیر عامل شرح کاملی از چگونگی تأسیس و راه اندازی کارخانه ی لاستیک بارز در کرمان به حاضران ارائه کرد و به سؤال های اعضای کمیته ی استاندارد در زمینی استاندارهای رعایت شده توسط گروه صنعتی بارز در زمینه ی تست تایر پاسخ گفت.

سپس آقای مهندس محسن غفاری رئیس میدان تست تایر گروه صنعتی بارز، شرح کاملی از ساخت و راه اندازی میدان تست تایر بارز به جلسه ارائه داد و در ادامه حاضران به اتفاق آقای مهندس غفاری به بازدید از میدان تست تایر رفتند و از نزدیک با نحوه ی ساخت میدان تست تایر و چگونگی  آزمون ها در این میدان آشنا شدند.

به گفتی آقای مهندس غفاری این میدان که اولین و تنها مرکز داخلی برای اندازه گیری عملکرد تایر و خودرو است در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار در شمال شرقی استان کرمان و در نزدیکی کارخانه ی لاستیک بارز واقع شده و دارای ۱۰ مسیر برای آزمون های مختلف است .

 

 شرح زیر برای انجام تست های گوناگون تایر است:

  •  آزمون های ترمزگیری در سطح های خشک و مرطوب
  •  آزمون های راحتی سرنشین و نرمی تایر
  • آزمون های فرمان گیری در مسیر مستقیم و اندازه گیری انحراف خودرو
  • آزمون های صدای تایر
  • آزمون های مصرف سوخت
  • آزمون های فرمان گیری و تعادل خودرو در مسیرهای منحنی در سطح های خشک
  • آزمون های فرمان گیری در مسیرهای منحنی در سطح های مرطوب
  • آزمون های رفتار تایر و فرمان گیری در سرعت بالا
  • آزمون های آب پیمایش در مسیرهای مستقیم و دایره یی
  • اندازه گیری مؤلفه های فنی فرمان گیری تایر، اندازه گیری نیروهای وارد شده بر تایر، تمامی آزمونهای عددی تایر و خودرو

 

رئیس انجمن صنعت تایر ایران افزود: در گذشته خودروسازان و قطعه سازان داخلی به منظور انجام آزمون های متعدد مجبور به اعزام خودرو به کشورهای اروپایی بودند که این امر علاوه بر هزینه ی بسیار بالا با مشکلاتی همچون نبود برابری شرایط آب و هوایی همراه بود یا در داخل کشور در مقیاس آزمایشگاهی انجام می شد که شرایط کامل جاده به هیچ وجه فراهم نبود.

با بهره برداری از این مرکز انجام تمام تست های یاد شده با هزینه یی معادل یک پنجم انجام تست در خارج از کشور امکان پذیر است و علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه با شرایط آب و هوایی کشور نیز انطباق دارد.

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده استپرسش و پاسخ در مورد لاستیک (تایر)

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

02133541609 تهران – 07138385000 شیراز