برای انتخاب لاستیک مناسب لیفتراک وقتی به سایت سازنده لیفتراک مراجعه می کنیم لیفتراک ها بر اساس سایز لاستیک و نوع آن طبقه بندی شده اند. نوع تایری که برای لیفتراک انتخاب می کنیم کاملا وابسته به نوع طراحی و کاربرد آن می باشد.

 

انتخاب لاستیک مناسب لیفتراک

سه نوع لاستیک برای لیفتراک وجود دارد:

تایرهای بادی لیفتراک:

تایرهای بادی لیفتراک بسیار شبیه به تایرهای کامیون هایی هستند که در بزرگراه ها تردد می کنند. این تایرهای با هوا پر می شوند، دارای عمق آج زیاد هستند و اغلب از لاستیک با دوامی ساخته می شوند. در بعضی از تایرهای بادی که برای کارهای سنگین به کار گرفته می شوند به جای هوا از فوم پلی اورتان استفاده می شود. همچنین کاربرد تایرهای بادی باعث افزایش عمر مفید لیفتراک می شود. تایرهای بادی جز تایرهای اصلی برای کارهای سنگین و خارج از محیط گارگاهی هستند.

تایرهای توپر لیفتراک:

تایرهای توپر بسیار شبیه به تایرهای بادی هستند، با این تفاوت که محفظه هوا را ندارند، بنابراین هیچ وقت پنچر نمی شوند. در این تایرها به طور معمول لایه لاستیکی بر روی یک حلقه فلزی قرار می گیرد (تایرهای حلقه ای). عمر تایرهای توپر بسیار زیاد است ولی مثل تایرهای بادی باعث افزایش عمر مفید لیفتراک نمی شود. تایرهای توپر در دو مدل حلقه ای (press on) و استاندارد تولید می شوند. این تایرهای برای کارهای سنگین طولانی مدت خارج از فضای کارگاه مناسب نمی باشند، شعاع گردش کمتری نسبت به تایرهای بادی دارند و در مقایسه با تایرهای بادی نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

تایرهای پلی اورتان لیفتراک:

این تایرها بسیار سبک، دارای چسبندگی فوق العاده و مقاومت غلتشی بسیار کمی هستند. این تایرها بیشتر برای لیفتراک های الکتریکی و آن هم برای فضای کارگاهی کاربرد دارند. تایرهای پلی اورتان شبیه به تایر های حلقه ای هستند. این تایرها بر روی ریچتراک ها و واکی تراک ها نیز نصب می شوند. این تایرها دارای شعاع گردش عالی هستند. از این تایرها نمی توان برای محیط خارج از کارگاه و حتی برای کارهای سبک استفاده کرد.

نوع کاربری و محل کار تعیین می کند که چه تایری مناسب لیفتراک می باشد. به هر حال خیلی از لیفتراک ها برای نوع خاصی از تایر طراحی شده اند که تایر آن ها را نمی توان با مدل دیگری تغییر داد. لیفتراک هایی که در فضای باز و کارهای سنگین استفاده می شوند نیازمند تایرهایی بادی با چسبندگی زیاد هستند در لیفتراک های الکتریکی با کاربری محدود از تایرهای پلی اورتان استفاده می شود.

 

سایر نکاتی که در ارتباط با انتخاب لاستیک مناسب لیفتراک وجود دارد:

ظرفیت- تایرهای بادی فشار کاری بیشتری را تحمل می کنند
سطح- تایرهای بالشتی و پلی اورتان نیازمند به سطح کاری صاف می باشند.
راحتی- از آنجایی که لیفتراک ها فاقد سیستم تعلیق می باشند استفاده از تارهای بادی راحتی و آسایش را برای اپراتور به ارمغان می آورند.
عمر لیفتراک- تایرهای بادی باعث افزایش عمر طیف گسترده ای از لیفتراک ها خواهند شد، خصوصا در کارهای سنگین.
کلین تایر (تایرهای بدون اثر)– در مکان هایی استفاده می شوند که به جا ماندن رد تایر بر کف کارگاه یک مسئله می باشد (صنایع غذایی، دارویی و …). چون کربن در این گونه تایرها حذف شده است، نسبت به نمونه های معمولی عمر کمتری دارند. این تایرها در دو نوع بادی و توپر وجود دارند.

بعد از انتخاب تایر مناسب برای لیفتراک، باید نکاتی را در جهت نگهداری از تایر رعایت کرد:

– بررسی فشار باد تایر، فشار باد تایرنباید بیشتر یا کمتر از مقدار لازم باشد
– دقت در انتخاب، از تایر مناسب در مکان مناسب استفاده شود.
– شیوه رانندگی مناسب، پرهیز ازپیچیدن سریع، ترمز ناگهانی، شتاب گیری سریع.

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده استپرسش و پاسخ در مورد لاستیک (تایر)

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

02133541609 تهران – 07138385000 شیراز