شاخص بار لاستیک

شاخص بار لاستیک / شاخص وزن لاستیک

 تایر ها بر اساس ساختمان و تعداد لایه های بکار رفته در آن قادر به تحمل مقدار مشخصی بار ( وزن ) می باشند. در علامتگذاری تایرها از یک عدد به عنوان نشان دهنده حداکثر بار مجاز استفاده می شود که به آن شاخص بار (LI  یا Load index ) گفته می شود .

مثال : برای تایر 215/65R 15 – 96 v  عدد شاخص بار 96 می باشد .

پیشنهاد ما خواندن این مطلب است : شاخص سرعت لاستیک چیست؟

عدد شاخص بار نشان دهنده این است که تایر چه مقدار بار (وزن ) می تواند تحمل کند . برای تعیین دقیق بار مجاز می بایست از جدول ویژه ای که به این منظور وجود دارد استفاده نماییم . مثلآ برای تایر پراید اگر به جدول مراجعه نماییم برای LI=77  به عدد 412 کیلوگرم می رسیم . یعنی هر تایر پراید می تواند حداکثر 412 کیلوگرم بار را تحمل نماید .

و برای تایر پژو  185/65R 14  =T86  :405

اگر به جدول مراجعه نماییم جلوی عدد 86 به وزن 530 کیلوگرم می رسیم یعنی هر تایر 530 کیلوگرم بار را می تواند تحمل نماید و مجموعا وزن خودرو و سرنشین ها ، نباید بیشتر از 2120 کیلوگرم باشد. .

شاخص بار

جدول شاخص بار لاستیک / شاخص وزن لاستیک

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت،و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران