تولید سوخت از تایرهای فرسوده 

روش جدید استحصال سوخت از تایر

دکتر “پل ویلیامز “محقق رشته ی مهندسی محیط زیست در بخش سوخت و انرژی دانشگاه لیدز” با استفاده از روش ابتدایی و فراموش شده ی “پیرویلز“ توانسته است از تایرهای فرسوده اتومبیل، مخلوطی با ارزش از مواد شیمیایی، روغنها، گازهای کربن و سیم فولادی استحصال کند.با استفاده از این روش می توان تا ۸۵ درصد وزنی تایر روغن به دستاورد، روغنی که خواص بسیار مشابهی باسوختهای سبک موجود در بازار و سوخت دیزل دارد. برای مثال ارزش گرماییحاصل از این روغن ۴۲ (مگاژول /کیلوگرم) است و میزان گوگرد آن بین ۵/۰ تا ۵/۱ درصد وزنی روغن (بسته به شرایط فرآیند) را تشکیل می دهند بنابراین روغن حاصله از این روش را هم می توان به طور مستقیم سوزاند و هم میتوان به سوخت های مشتق از نفت خام افزود.

گازهای حاصل از این روش عمدتا شامل هیدروژن، متان و دیگر هیدروکربنهاست و آن اندازه ارزش گرمایی دارد که بتوان از آن برای تامین انرژی همین فرایند پیرولیز بهره جست. حتی پسمانده ی جامد کربنی این فرآیند قابلیت بالقوه آن را دارد که به عنوان یک سوخت جامد و یا یک دوده ی درجه ی پایین مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر ویلیامز در بیان ویژگی های تجاری این روش می گوید: روش پیرولیز را سالهاست که م شناسیم ولی هیچگاه استفاده ی درستی از آن نشده است زیرا انگیزه ی اقتصادی در محصولات مشتق از آن وجود نداشته است. ما از این فرآیند برای تولید مخلوطی از روغن ها و گازهایی استفاده کردیم که واقعا ارزش اقتصادی دارند” ما هم اکنون توانایی زنده کردن ۲۰ درصد از ارزش اولیه ی تایر را از چیزی داریم که به عنوان یک پسمانده ی تولید که خلاصی از آن گران هم تمام می شود به آن می نگریم؟ با اتمام ذخایر فسیلی، روغنها و گازهایی که میتوان از میلیونها تایر فرسوده و با استفاده از این روش، خصوصا در جوامع پیشرفته ی صنعتی که در آنها معضل تایرهای فرسوده به عنوان یک مشکل زیست محیطی مطرح است، استحصال نمود ، امید تازه یی را ایجاد نموده است.

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده استپرسش و پاسخ در مورد لاستیک (تایر)

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

02133541609 تهران – 07138385000 شیراز