گرایش تایرسازان به پلی یورتان در تایرهای آینده

گرایش تایرسازان به پلی یورتان در تایرهای آینده

گودیر و میشلن پس از بروز مشکلات اخیر مربوط به تایرهای فایرستون، روی نسل جدیدی از تکنولوژی پلی‌یورتان کار می کنند که احتمالا کلیدی برای حل مشکل جدا شدن آج و ترکیدن تایرها می باشد.

گودیر جهت تکمیل و عرضه ی تایرهای سواری که تماما از پلی یورتان ساخته می شوند، قراردادی با شرکت Amerityre به امضا رسانده است. شرکت  Amerityre، شش سال پیش در Boulder City شهر نوادا تأسیس شد و در حال حاضر تایرهای دوچرخه‌ای پلی یورتانی تولید میکند اما به تازگی تایرهای پلی یورتانی برای اتوموبیلهای سواری نمایشی و کامیونت را نیز تولید کرده است.

به گفته Richard A. Steinke، رییس و مدیر عامل شرکت Amerityre، می توان اختلاطی از پلی یول، متیلن دی فنیل ایزوسیانات (MDI) و یک مجموعه ی خاص متشکل از ۴ عنصر افزودنی را به قالب حاوی بید تایر و الیاف تقویت کننده تزریق نمود و سپس برای حصول اطمینان از مدور بودن کامل تایر، آن را تحت حالت دوران قرار داد.

وی افزود: برخلاف تایرهای معمولی که با اتصال چندین لایه به یکدیگر ساخته میشوند، تایرهای یکپارچه‌ی پلی یورتانی که تسمه های آنها جدا نمی شود با تجهیزات خودکار قابل تولید هستند. این امر تولید سریعتر تایرهایی را که در مقایسه باتایرهای امروزی ارزانتر هستند، برای تایرسازان امکان پذیر می سازد.

در همین رابطه سخنگوی بخش عرضه ی ترکیبات پلی یورتانی شرکت بایر اظهار داشت: عده‌ای نسبت به این تایرهای جدید محتاط هستند. براساس نظر پژوهشگران شرکت بایر، افزایش حرارت همچنان یکی از اشکالهای تایرهای پلی یورتانی محسوب میشود.

تایرسازان تایرهای پلی یورتان را برای تداوم حرکت با تایر پنچر تولید کردند

از سوی دیگر Ron Dil مدیر تولید فراورده های پیشرفته ی گودیر، اعلام کرد در فاصله ی سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ تایرهای پلی یورتانی تولید شده است که هنوز به شرایط مطلوب تایرهای لاستیکی معمولی نرسیده اند. اما ارتقای کارکرد مواد و بهبود فرایند تولید آنها در طول ۲۰ سال گذشته، تولید تایرهای پلی یورتانی را ظرف چند سال آینده عینیت خواهد بخشید.

جدای از این مسأله، میشلن یک سیستم جدید تولید تایر با نام -سیستم PAX- را توسعه داده است که بر یک لایه ی داخلی از جنس پلی یورتان مبتنی ست وشرکت DowChemical این تایر را برای تداوم حرکت با تایر پنچر تا مسافت ۱۲۵ مایل تکمیل کرده است.

Peder Danielsen مدیر بازرگانی پلی یورتان شرکت Dow، اظهار داشت این شرکت به سفارش میشلن “پلیمرهایی را که پیش از آن هرگز تولید نشده بودند از MDI و پلی یول تولید کرده است. شرکت Dow در نظر دارد طبق سفارش میشلن برای تایرهایی که سال آینده به تولید می رسند ساپورتهای قالبگیری شده پلی یورتانی تولید نماید.”

* ارسال رایگان لاستیک به سراسر کشور 

* امکان برگشت کالا تا یک هفته

* تضمین پایین ترین قیمت

* ضمانت اصل بودن کالا

با ما تماس بگیرید

۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران

———————————–

کد خبر: ۱۰۰۲3

گردآورنده:  جواد امیری

منبع: خبرنامه صنعت لاستیک ( شماره ۲۲)