شماره گذاری تایر

شماره گذاری تایر

در پی فراخوان تایرهای فایرستون، استانداردهای امریکا برای شماره گذاری تایر روز آمد می شوند.

واشنگتن – اداره‌ی استاندارد فدرال آمریکا اعلام کرده است که شماره گذاری واضح تر تایرها و فشار باد توصیه شده برای آنها الزامی خواهد بود تا به رفع آشفتگی که پس از فراخوان تایرهای فایرستون ایجاد شده بود، کمک شود.

شماره‌‍ی شناسایی تایر شامل اطلاعاتی است که به شناسایی تایرهایی که باید ارجاع داده شوند کمک می کند. این ارقام باید حداقل به اندازه ی 1/4 اینچ بر روی هر دو طرف تایر حک شوند. پیش از این، شماره‌ی شناسایی تنها بر یک روی تایر، و آن هم طرفی که زیر اتومبیل قرار می گرفت، چاپ می شد.

بسیاری از دارندگان تایرهای فایرستون، از مشکلات به وجود آمده پس از فراخوان میلیونها تایر در طول دو سال گذشته شکایت داشتند. آج بعضی از این تایرها از بین رفته بود که این امر منجر به ایجاد هزاران تصادف و برجای ماندن حداقل ۲۷۱ کشته در ایالات متحده شده بود.

اجرای مرحله به مرحله ی این قانون مستلزم آن است که خودروسازان فشار پیشنهاد شده برای تایر را با یک برچسب نازک‌تر بر دستگیره‌ی در، داخل وسیله‌ی نقلیه نصب نمایند. هم اکنون بر بسیاری از اتومبیلها این برچسب در داخل داشبورد، پشت در باک و تقریبا هر قسمت دیگری نصب شده است.

بسیاری از سوانح به وجود آمده برای تایرهای فایرستون ممکن است به دلیل عدم رعایت فشار باد پیشنهاد شده برای تایرها بوده باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله های زیر را مطالعه فرمایید.

علائم روی لاستیک (تایر)

سایز لاستیک،اعداد،حروف،علامتها

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت،و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

کد خبر: ۱۰۰۳1

منبع: خبرنامه صنعت لاستیک ( شماره 29)