در مارس سال ۲۰۰۲، شرکت میشلن اولین شرکت تایرسازی بود که از بزرگترین تایر جهان در شرایط عملیاتی واقعی استفاده کرد. هم اکنون استفاده از تایر مدل 59/8OR 63 XDR این شرکت (که برای کامیونهایی که در معادن بزرگ به کار گرفته می‌شوند، طراحی شده است)، در مناطق نفتی کانادا شروع شده است.

این تایر رادیال جدید با وزن بیش از ۵ تن، بیش از ۱۳ پا بلندی و نزدیک به ۵ پا عرض دارد (هر پا 30/48 سانتیمتر است) و هر تایر میتواند باری بیش از ۱۰۰ تن را تحمل کند. این تایر با همکاری شرکت کاترپیلار برای کامیونهای جدید مدل 797B که بزرگترین کامیون دنیا با ظرفیت بار حدود ۳۸۰ تن است، تکمیل شده است. صنایع معادن جهان اخیرا برای توسعه‌ی ماشینهای بزرگ که مقدار زیادی مواد معدنی را در شرایط سخت، سریعتر جابه جا کنند تلاشهایی کرده اند.

بزرگترین تایر(لاستیک) جهان

بزرگترین تایر جهان

تایر 59/80R63 XDR امکان افزایش بار را فراهم میکند و نسبت به تایر 58/80R63 میشلن ۲۵ درصد از طول عمر بیشتری برخوردار است. این تایر جدید در حالی که بهره وری را بهبود می بخشد، موجب کاهش هزینه های عملیاتی نیز خواهد شد.

شرکت میشلن از سال ۱۹۹۸ در بازار تایرهای خارج جاده‌ای بزرگ پیشتاز بوده است و بیش از ۱۱۰ سایز تایر خارج جاده‌ای برای کامیونهایی که در معادن زیرزمینی، معادن روباز سنگ، کارهای عمومی و ساختمان سازی و همینطور صنعت حمل و نقل و بنادر کار میکنند، به بازار عرضه کرده است.

میشلن همچنین تنها تایرسازی است که تجهیزات تست تایرهای خارج جاده‌ای دارد. این تجهیزات در Almerie اسپانیا واقع است.

بزرگترین لاستیک جهان

شرکت تایر سازی تایتان (Titan) اولین تایر 63 اینچی خود را تولید کرد. این تایر نزدیک 14 فوت (4.2 متر) بلندی و تقریباً 12500 پوند وزن دارد که برای استفاده در معادن ماسۀ کانادا تولید شده است.

شرکت تایتان تایر ها و چرخ های مورد نیاز برای ماشین آلات سنگینی که در کشاورزی ، ساختمان سازی و حرکت سطح زمین کاربرد دارند را تولید می کند.

پیش از این بزرگترین تایر تولیدی درجهان، توسط شرکت بریجیستون تولید شده بود که 11 سانتی متر ازمحصول تولیدی تایتان کوتاه تر بوده است. 59/80R63  اندازه این تایرمی باشد و از ساختار رادیال سیمی تشکیل شده است. این لاستیک برای  استفاده در دامپتراک می باشد.

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت،و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

کد خبر: 10033

منبع: خبرنامه صنعت لاستیک ( شماره ۲۹)