وزارت صنایع تایلند برای اعتبار بانکی پروژه‌ی یک میلیاردی “شهر لاستیک” تأیید کابینه را درخواست نمود تا بتواند توجه سرمایه گذاران خارجی را که در کنفرانس بین المللی دستکشهای لاستیکی در اوایل ماه نوامبر در مالزی شرکت میکنند به این پروژه جلب کند.

صدها سرمایه گذار از سراسر جهان برای بازدید از این شهر دعوت شده اند. «شهر لاستیک» یک منطقه‌ی صنعتی است که در استان Songkhla که هم مرز با مالزی است در نظرگرفته شده است.

شهر لاستیک تایلند

در بازدید یک گروه خبرنگار از این مکان، آقای Pichate Satiracharal قائم مقام وزیر صنایع تایلند گفت که وزیر در حال بررسی طرحی برای سرمایه گذاری در کارخانه‌ی تولید دستکشهای لاستیکی در “شهر لاستیک” است.

او گفت: “سرمایه گذاری وزارتخانه، سرمایه گذاران خارجی را از بابت فرصتهای تجاری پروژه مطمئن میکند”. Erwin Muller رییس گروه صنعتی لاستیک و یکی از اعضای فدراسیون صنایع تایلند، اظهار داشت، سرمایه گذاران خارجی زیادی خواستار تولید محصولات لاستیکی هستند و به پروژه علاقه مند گردیده اند. برای مثال، دو سرمایه گذار از تایوان علاقه مند به تولید تایر وسایل نقلیه در خارج از بانکوک هستند. آنها همچنین مشمول مزایای سرمایه گذاران در “شهر لاستیک” خواهند شد.

سرمایه گذاری در شهر لاستیک تایلند

سرمایه گذارانی از سریلانکا و مالزی نیز برای تغییر محل تولیدات اساسی خود به شهر صنعتی لاستیک ابراز علاقه نموده اند. آقای Muller اضافه کردکه شهر لاستیک صادرات لاستیک تایلند را تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داد.

این امر البته توأم با تثبیت قیمتهای داخلی خواهد بود. از بودجه‌ی اعتباری یک میلیاردی برای توسعه‌ی تجهیزات و برپایی مرکز تحقیقات لاستیک برای ارتقای ارزش افزوده‌ی محصولات استفاده خواهد شد.

هدف نهایی این طرح تبدیل تایلند از صادرکننده‌ی صرف لاستیک خام به بزرگترین مصرف کننده‌ی لاستیک خام برای استفاده در تولید محصولات لاستیکی است.آقای Pichate اضافه کرد که وزارتخانه درصدد دادن اختیارات بیشتر به اداره‌ی سرمایه گذاری برای واگذاری مزایای بیشتر به سرمایه گذاران در این پروژه است.

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت،و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

کد خبر: ۱۰۰۳4

منبع: خبرنامه صنعت لاستیک ( شماره ۲8)