نگهداری تایر (لاستیک)

نگهداری تایر (لاستیک)

تایرهای بدون رینگ نباید روی هم چیده شوند یا آویزان شوند، بلکه باید به طور قائم کنار یکدیگر نگه داشته شوند، زیرا وزن تایر به لایه ‌ی الیافی داخلی تایر آسیب وارد می کند.

زمستان سپری شد و فصل گرما دوباره فرارسید. اکنون باید تایرهای اتومبیل خود را عوض کنید، اما نکته‌ی مهم این است که این تایرها را کجا و چگونه برای استفاده مجدد نگهداری کنید.

قبل از در آوردن چرخها باید فشار هوای تایرها را تا حدود 5/0 بار (bar) افزایش دهید. برای اینکه تایرها هنگام استفاده مجدد در جای اولیه ی خود قرار بگیرند، باید موقعیت آنها را یادداشت کنید. بهترین کار این است که با یک گچ روی تایرها علامت بگذارید. (ج چ = جلو سمت چپ، ج ر = جلو سمت راست و …). این امر برای تایرهایی که جهت حرکت آنها مشخص است، اهمیت بسیار دارد. این تایر ها با فلشی که بر روی آن حک شده است مشخص می شوند.

پس از در آوردن چرخ می توانید به طور کامل تایر و رینگ را از نظر نقص یا صدمه های احتمالی بررسی کنید. به بازبینی پارگیها و شکافهای ایجاد شده بپردازید و همچنین اشیای خارجی (خرده شیشه، سنگریزه) را با یک آچار پیچ گوشتی کوچک در آورید. سپس با یک سکه ۲۵ تومانی به بررسی عمق آجها بپردازید. اگر بخش طلائی سکه به طور کامل در شیار تایر قرار نگرفت باید تایر را عوض کنید.

رینگها خیلی آسان با بخار تمیز می شوند. البته این کار با یک اسفنج و برس نیز امکان پذیر است. در هر صورت باید کثیفی و گرد و خاک از آنها جدا شود. پس از این کار با مایع تمیزکننده آنها را تمیز کنید و سپس با واکس، رینگ را جلا دهید.

نگهداری تایر (لاستیک) با رینگ و تایر (لاستیک) بدون رینگ

تایرهای با رینگ نباید قائم نگهداری شوند، بلکه باید آنها را به قلابی آویزان کرد و یا آنها را به طور افقی روی زمین روی هم چید. قائم نگه داشتن طولانی باعث تغییرشکل تایر می شود.

تایرهای بدون رینگ نباید روی هم چیده شوند یا آویزان شوند، بلکه باید به طور قائم کنار یکدیگر نگه داشته شوند، زیرا وزن تایر به لایه‌ی الیافی داخلی تایر آسیب وارد می کند. برای جلوگیری از اصطکاک، هر4 تا ۶ هفته تایرهای قائم را کمی بچرخانید تا قسمت دیگر آن بر روی زمین قرار بگیرد، محل انبار باید خنک (۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد)، تاریک و خشک باشد. تایرها نباید با روغن، چربی، لاک یا مواد دیگر در تماس باشند. همچنین تایرها باید از تابش مستقیم اشعه‌ی ماورای بنفش به میزان بالا محافظت شوند.

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت،و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

کد خبر: ۱۰۰۳8

منبع: خبرنامه صنعت لاستیک ( شماره ۳۴)