آلمانی ها در چه صنایعی سرآمد هستند؟

از بزرگترین اقتصاد اروپا و چهارمین اقتصاد جهان توقعات زیادی هست، و سوالات بیشماری پیش رو دارد چرا به این جایگاه رسیده؟ چه صنایعی محرک اقتصادی آنهاست؟ چند سال است که در بخش صنعتی فعالیت می کنند؟ بخش خدمات آنها به چه صورت است؟ در چه صنایعی شکست خورده اند،؟ در چه صنایعی قدرتمند هستند و ..

خیلی ها بر این عقیده هستند که انقلاب صنعتی از بریتانیا شروع شد و کم کم سراسر جهان را در پی گرفت، ولی به شک کشورهای فرانسه، آمریکا و آلمان به نوبه خود سهم قابل توجهی از این انقلاب صنعتی داشته اند، در بیش از دو قرن فعالیت صنعتی در آلمان شرکت هایی به وجود آمده اند که تمام مرزها را درنوردیده و به شرکتی جهانی تبدیل شده اند.

از نگاه عامه مردم جهان آلمانی ها در خودروسازی موفق تر از سایر صنایع بوده اند ولی به دقت بیشتری که برسی کنید به نتایج جالبی می رسید، در صنایع شیمیایی آلمانی ها از سرآمد های دنیا هستند و شرکت هایی مانند باسف و با تولید بخش قابل توجهی از محصولات شیمیایی جهان را تولید و عرضه می کنند. در حوزه پوشاک نیز شرکت های آدیداس و پوما فعال هستند که احتیاجی به معرفی بیشتر ندارد.

در کشاورزی آلمانی ها با تولید گندم، نه به عنوان چهارمین تولید کننده محصو کشاورزی در جهان شناخته می شوند. در صنای غذایی شرکت های و با بیش از ۱۰۰ سال تج در ساخت محصولات غذایی توانسته اند از جایی قابل قبولی در جهان برخوردار باشند.

 در بخش تولید محصولات صنعتی بزرگ شرکت های لیبهر و ماموت با تولید بخش اعظمی از جرثقیل های صنعتی بزرگ جهان و همچنین بزرگترین جرثقیل متحرک جهان سهم قابل توجهی از این بخش را به عهده دارند.

قطعا محصولات پزشکی آلمانی جز بهترین های جهان است، محصولات زیمنس در اکثر بیمارستانهای جهان به چشم می خورد و همه با محصولاتی اپتیکی زایس آشنا هستند و بی شک از بهترین محصولات جهانی است. در حوزه داروسازی شرکت های آلمانی مثل بایر، ینافارم، مرک و سهم قابل توجهی از داروهای مورد نیاز دنیا را تولید می کنند.

 شرکت آلمانی بایونتک نیز در تولید واکسن کرونا به نتایج امید بخشی رسیده و امید است که محصول این شرکت بتواند بخشی از این معضل جهانی را رفع کند.

در بخش تایر همان طور که در بخش قبلی و وی گفته شده آلمانی ها جز پیشتازان ایب صنعت بوده اند و تاریخچه این محصول استراتژیک به بیش از ۱۵۰ سال می رسد، شرکت کنتیننتال رکنی ) به عنوان چهارمین سازنده بزرگ ناب در جهان و به عنوان بزرگترین سازنده تایرهای صنعتی دنیا شناخته می شود.

در بخش ربات های صنعتی آلمانی ها از قافله عقب نمانده و توانسته اند سهم خوبی از بازار را به دست بیاورند، شرکت KUKA آلمان بعد از ABB سوئیس و سوئد و Yaskawa ژاپن به عنوان سومین تولید کننده جهان شناخته می شود.

آلمانی ها در بخش هوایی نتوانسته به موفقیت قابل مشاهده ای از نگاه عامه مردم دست یابند زیرا بعد از جنگ جهانی دوم و شکست آلمانی ها از توسعه و تولید محصولات هوایی منع شده ولی در محصولات شرکت ایرباس فرانسه بخش قابل توجهی از قطعات ساخت شرکت های آلمانی مانند لیبهر است.

در بخش تولید موبایل نیز آلمانی ها از رقبای آمریکایی، کره ای و چینی خود عقب مانده ولی شرکت زایس بخش قابل توجهی از لنزهای شرکت های گوشی ساز جهان را تولید می کند. در این مقاله کوتاه نمی توان محاسن و معایب صنعت بزرگ آلمان را به رشته تحریر درآورد ولی می توان با اطمینان گفت چرخ صنعت دنیا در خیلی از بخش های استراتژیک بدون آلمانی ها نمی چرخد.

 

نویسنده : جواد امیری

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده استپرسش و پاسخ در مورد لاستیک (تایر)

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

02133541609 تهران – 07138385000 شیراز