کاربردهای مختلف تایرهای فرسوده در حفاظت از محیط زیست ساحلی دریایی :

 

عدم رشد صنایع بازیافت در ایران می تواند ضرورت به کار گیری تایرهای فرسوده را در بخش هایی همچون حفاظت ساحل ها و اکوسیستمهای ساحلی دریایی افزایش دهد. استفاده از تایرهای فرسوده در حفاظت از ساحل ها و اکوسیستم های ساحلی باعث رفع مشکلات مربوط به تایرهای ضایعانی و نیز انباشت غیرقانونی و خطرهای ناشی از آن برای محیط زیست می شود.

تایرهای فرسوده به دلیل مقاومت بالا، تجزیه پنیری کند ی دارا بودن سطحی چسبنده، می تواند به شکلی گسترده برای حفظت از ساحل ها و اکوسیستم های ساحلی مورد استفاده قرار گیرد، تایر در طولانی مدت از انعطاف پذیری و دوام بالایی در بستر دریا برخوردار است. این ویژگی تایرها به همراه مقاومت و پایداری بالای آنها در برابر مواد شیمیایی باعث شده است تا به میزان زیادی مورد استفاده قرار گیرند تایر فرسوده به دلیل ویژگی های فیزیکی خاص خود، و فراوانی و در دسترس بودن می تواند به عنوان جایگزین بسیاری از موادی باشد که برای حفاظت از اکوسیستم های ساحلی مورد استفاده قرار میگیرد. این امر کاهش استخراج آن مواد از محیط زیست را باعث می شود . علاوه بر ویژگی های یاد شده، تایرها به دلیل ویژگی ارتجایی و کشسانی خود، اثر تلاطم موجهای بریا را نیز کاهش می دهند. وجود همین ویژگی ها باعث شده تا تایر خودرودر محیط های ساحلی دریایی کاربرد فراوان داشته باشد.

از جمله :

  • استفاده از تایرهای فرسوده به عنوان پوشش های مقام در برابر فرسایش ساحلها

  • استفاده از تایرهای فرسوده به عنوان پوشش های محافظ خطوط لوله ی زیر دریایی

  • استفاده از تایرهای فرسوده به عنوان موج شکن های شناور

  • استفاده از تایرهای فرسوده به عنوان ضربه گیرهای شناورها و اسکله ها

  • استفاده از تایرهای فرسوده برای ساخت دیواره های محافظ رودخانه ها و خورها

  • استفاده از تایرهای فرسوده برای ساخت دیواره های محافظ در بنادر

  • استفاده از تایرهای فرسوده به عنوان زیستگاه های مصنوعی دریایی

 

صخره های مصنوعی که از تایرها ساخته می شود برای هدفهای گوناگونی از جمله موج شکن های شناور، ضربه گیر اسکله ها و کشتیهای یدک کش، سدهای کوتاه در رودخانه ها، محافظ خطهای لولای زیر دریایی و دیواره های محافظ در بندرها استفاده می شود.ولی عمده ترین کاربرد تایرها در ناحیه های ساحلی به عنوان زیستگاه مصنوعی برای تجمع و جذب آبزیان به ویژه ماهیان است.

 

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده استپرسش و پاسخ در مورد لاستیک (تایر)

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

02133541609 تهران – 07138385000 شیراز