اخیرا شرکت کاترپیلار با هدف آگاه ساختن شرکت از وضعیت و ایمنی بیشتر اپراتور در هنگام کار با دستگاه تکنولوژی جدیدی را تحت عنوان سرویس مانیتورینگ ارائه داده است. این سیستم باعث کاهش تصادفات ناشی از خستگی و حواسپرتی اپراتور می شود. در واقع سیستم مانیتورینگ به طور مداوم با هماهنگ کردن اطلاعات بدست آمده از دو منبع اولیه سیستم ایمنی راننده و دستبند کاترپیلار عملکرد اپراتور را ارزیابی می کند.

سیستم ایمنی راننده شامل دوربینی در کابین است که حساس به بسته شدن چشم، وضعیت سر اپراتور و مدت زمان کار اپراتور می باشد. همچنین این دوربین دارای یک سنسور تشخیص رویدادهای مشکوک مانند سرعت زیاد، ترمز شدید و تغییرات ناگهانی می باشد که در چنین شرایطی سریعا به اپراتور هشدار می دهد که رفتار خطرناکش را اصلاح کند.

Cat Photo

دستبند کاترپیلار وسیله ای است که به مچ دست بسته می شود و قادر به تشخیص خواب لحظه ای اپراتور می باشد، اطلاعات بدست آمده را به صورت عددی ذخیره می کند و اگر این نمره نزدیک به 70 درصد باشد نشان دهنده خستگی اپراتور است.

سیستم هدایت از راه دور بلدوزر این امکان را به اپراتور می دهد که در محیط هایی مانند معدن بدون حضور و با ایمنی بالا کاملا دستگاه را کنترل کند.

cat-command11

ایستگاه کنترل از راه دور بر روی یک کابین مدل شده که تمامی عملکردها و هشدارهای یک بلدوزر را دارا می باشد. تغییر هدایت از یک دستگاه به دستگاه دیگر خیلی سریع و آسان امکانپذیر است، همچنین در این سیستم یک اپراتور می تواند همزمان چند دستگاه را هدایت کند.

گردآورنده: عباس مددی مقدم