در این مطلب قصد داریم در مورد لاستیک سومیتومو و تکنولوژی جدید آن صحبت کنیم. به تازگی شرکت سومیتومو به تکنولوژی جدیدی در ساخت تایر دست یافت. طبق اعلام این شرکت تایرسازی، تایرهای جدید در هنگام پنچری قابلیت خود ترمیمی دارند.

شرکت سومیتومو این تکنولوژی را با نام CORESEAL معرفی کرده است. درون تایرهای تولید شده با این فن آوری از نوعی آستر با قابلیت چسبندگی و ویسکوزیته بالا با ضخامت 3 میلی متر پوشیده شده است که پس از ایجاد سوراخ، به ‌طور خودکار و سریع، منافذ ایجاد شده را می‌پوشاند.

این پوشش می‌تواند هر سوراخی تا قطر 5 میلی‌متر را بپوشاند. در تایرهای خود ترمیم شونده سومیتومو، زمانی که جسم خارجی وارد تایر می شود، لایه آستر جسم را در بر می گیرد تا مانع خروج هوا از درون تایر به بیرون شود، همچنین اگر جسم خارجی از تایر خارج گردد، بلافاصله لایه آستر منفذ ایجاد شده را پر می کند. طبق اعلام شرکت سازنده، اگرچه مقداری از فشار هوا در لاستیک، در نتیجه سوراخ‌ شدن آن کم می‌شود اما این امر در زمان رانندگی به‌چشم نخواهد آمد.

با این اوصاف، تایر‌های جدید نه‌ تنها رانندگی را ایمن‌ تر خواهند کرد (با حفظ فشار باد تایر در زمان پنچری) بلکه نیاز به حمل تایر زاپاس در خودروها را نیز برطرف می کنند. در نتیجه فضای صندوق عقب افزایش می یابد، وزن خودرو کمتر خواهد شد و به دنبال آن مصرف سوخت کاهش می یابد. همچنین با حذف تایر زاپاس، طراحان آزادی بیشتری در طراحی خودروها خواهند داشت.

rsz_1untitled

لاستیک خود ترمیم شونده سومیتومو

لاستیک خود ترمیم شونده سومیتومو

گردآورنده: عباس مددی مقدم

منابع:  1. srigroup

          2. geek

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز