دنا کارخانه ای در قلب شیراز

لاستیک دنا با سرمایه گذاری مشترک ایران و ژاپن و با نام شرکت بریجستون ایران در تاریخ 1353/7/10 به شماره 17650 به ثبت رسیده و در تاریخ 1357/12/27 نیز پروانه بهره برداری را از طرف وزارت صنایع و معادن دریافت نموده است و در زمینی به مساحت 300000 متر مربع در شمال شرقی شیراز، بلوار مدرس، خیابان شهید عباس دوران ساخته شد و با ظرفیت نامی 20000 تن در سال آغاز به تولید نمود که تولیدات عمده آن: تایر، تیوب، نوار از انواع مختلف و سایزهای متفاوت بود. با پایان رسیدن دوره حاکمیت بریجستون ژاپن بر این شرکت در سال 1358، و لغو قراردادهای گذشته به شرکت تولیدی لاستیک دنا تغییر نام یافت. این شرکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در مهرماه 1359 تحت پوشش صنایع ملی ایران درآمد و در راستای خصوصی سازی واحدهای دولتی در سال 1373 سهام متعلق به دولت کلا به بخش خصوصی واگذار گردید.

لاستیک دنا

لاستیک دنا

 

واحد تولید تسمه نقاله دنا نیز در سال 1371 شروع به فعالیت نمود که در کنار کارخانه لاستیک سازی دنا بخش عمده ای از نیازمندی کشور را تامین می کند و با سعی و تلاش شبانه روزی کارکنان متعهد، گامهای موثری در راه افزایش تولید و بهبود کیفیت محصول برداشته شده است تا جایی که علاوه بر افزایش تولید در حد چشمگیری، و تعمیرات و نگهداری و گسترش تکنولوژی های جدید، انتقال دهنده تکنولوژی به شرکت های جدید می باشد. در حال حاضر تعداد پرسنل لاستیک دنا حدود 1800 نفر است که در سه شیفت مشغول به کار می باشند و ظرفیت تولیدی دنا به 40000 تن در سال بالغ گردیده است ضمن اینکه تلاش برای توسعه هرچه بیشتر کارخانه ادامه دارد. شرکت تولیدی لاستیک دنا در سال 2003 میلادی موفق شد که گواهینامه ISO 9001 را اخذ نماید و به تازگی تلاش برای اخذ ISO TS را نیز شروع نموده است. بافت پرسنلی قدیم و باتجربه شرکت بازنشسته شده اند و اینک دنا با جایگزینی افراد تحصیل کرده، آزمایشی جدید را پیش رو دارد که امید آن را داریم همچنان گامهای استوار خود را در جهت معرفی محصولات جدید و با کیفیت و با طرز تفکر مشتری مداری، موفق و پیروز باشد.

منبع :  فصلنامه رادیال – بهار 91

گردآورنده : جواد امیری

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز