بزرگترین لودر جهان

روزگاریست که انسان ها به دنبال بزرگترین ها ، کوچکترین ها ، و سایر “ترین” ها هستند که در این میان نیز برخی بسیار موفق بوده اند . مثل : شرکتی که درآمریکا به جنگ معادن آمده و با ساخت بزرگترین لودر جهان نام خود را در رکوردهای گینس به ثبت رسانده است .

 

این غول بزرگ با مدل L-2350  و با نام Letourneau در ایالت تگزاس آمریکا ساخته شده و معمولاً در معادن مس و سنگ آمریکا و کانادا مورد استفاده قرار می گیرد .

 

بزرگترین لودر جهان

 

این ابر لودر با قلب تپنده 16 سیلندری و با حجم 65 لیتر و توان 2300 اسب بخار  به حرکت در می آید و نهایت سرعت آن 8 کیلومتر در ساعت می باشد .

ارتفاع این لودر تا کابین راننده نزدیک به 7 متر ، ارتفاع لاستیک آن تقریباً 4 متر و عرض لاستیکش 8/1 متر می باشد . کلیه اطلاعات حرکتی ، شیب زمین ، وزن بار در حال حمل ، عیب یابی موتور و سیم های ترمز و هیدرولیک به صورت کاملاً هوشمند و یکپارچه می باشد و راننده این لودر باید مانند خلبانان آموزش کافی برای کار با این دستگاه را فراگیرد .

 

بزرگترین لودر جهان

 

حجم پاکت این لودر 70 یارد مکعب است و قادر می باشد 72 تن بار را در یک مرحله جا به جا نماید  و با 5 مرحله بارگیری یک دامپتراک 400 تنی را پر می نماید . قیمت این لودر در آمریکا 6/7 میلیون دلار است .

سایز تایر : 70/70R57

منبع :   مجله رادیال – پاییز 91

گردآورنده :   جواد امیری