با پیشرفت روز افزون تکنولوژی صنعتی این نیاز ایجاد شده است که برای جابه جایی وسایل سنگین در انبارها، کارخانه ها،کارگاه های ساختمانی و … ابزار و وسایلی مورد نیاز باشد که این کار را آسان سازد. اولین لیفتراک ها به دلیل کمبود منابع انسانی مورد نیاز در جنگ جهانی اول ساخته شوند. لیفتراک ماشینی است که از یک دکل، شاخک و الحاقیات تشکیل شده است و می تواند وسایل و بارهای سنگین را به سهولت جابه جا کند. شاخک های این ماشین توانایی بالاتر رفتن از سطح لیفتراک را دارد و به همین جهت از این ماشین می توان جهت قرار دادن اجسام در سطوح بالا استفاده کرد.

نخستین و مهم ترین نکته برای استفاده از لیفتراک این است که ما از چه نوع لیفتراکی استفاده کنیم و هر نوع لیفتراک چه ویژگی هایی دارد.به طور کلی لیفتراک ها به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند :

  1. لیفتراک های صنعتی
  2. لیفتراک های کارگاهی

برای آشنایی بیشتر با لیفتراک، تاریخچه لیفتراک را بخوانید.

جدول زیر ، بزرگترین سازندگان لیفتراک در جهان را براساس میزان فروش سالیانه آنها رده بندی نموده  است. این رده بندی مربوط به سال 2009 میلادی است.

سازندگان لیفتراک

سازندگان لیفتراک

سازندگان لیفتراک

شرکت سازنده لیفتراک

سازندگان لیفتراک

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

منبع :   مجله رادیال – پاییز 91

گردآورنده :   جواد امیری