در این مقاله قصد داریم در مورد انواع مختلف لیفتراک با شما صحبت کنیم.به شما پیشنهاد می دهیم در ابتدا مقاله لیفتراک چیست را مطالعه فرمایید.

لیفتراک های عمومی(Standard Forklift) :

اغلب مردم این لیفتراک ها را می شناسند. این نوع لیفتراک با انواع سوخت و انواع لاستیک، انواع ظرفیت و اتصالات جانبی موجود می باشد. نوع کوچکتر این لیفتراک ها در اغلب انبارها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر عملیات کاری کوچک باشد و فقط به یک لیفتراک نیاز باشد، باید این نوع را انتخاب نمود. این نوع لیفتراک ها از نوع راهرو پهن هستند و برای دور زدن به راهرویی با عرض حداقل 3/3 متر نیاز دارند.  اندازه راهرو توسط اندازه لیفتراک و اندازه بار تعیین می شود.

standard-forlift انواع لیفتراک

تجهیزات جانبی این لیفتراک ها شامل (Side Shift)، بارگیر چنگالی (fork shift)، گیره هیدرولیکی (hydraulic clamp) و اتصالات صفحه باریک (slip sheet) می باشد. این لیفتراک ها معمولاً برای ارتفاع کمتر از 6 متر به کار می روند.

ریچ تراک (Reach Trucks):

 از نوع لیفتراک ها راهرو باریک بوده که به طور خاص برای چیدن پالت ها در قفسه ها طراحی شده است . این تراک ها شامل یک دکل در جلو و یک چنگال تلسکوپی که از مکانیزم قیچی تشکیل شده، می باشد که این امکان را فراهم می کند که بار را برداشته و به سمت دکل بکشد . این خاصیت طول کلی بار و تراک را کاهش داده و اجازه می دهد تراک در راهرو بچرخد. این لفتراک ها فقط برای مناطق قفسه بندی کاربرد دارند و نباید از آن به عنوان تراک بارگیری و پر تحرک در مسیرهای طولانی استفاده کرد .

reach-truck انواع لیفتراک

به خاطر پیچیده بودن کنترل، اپراتور این  نوع لیفتراک ها نیاز به آموزش و مهارت بیشتری نسبت به سایر دارند. این نوع از لیفتراک ها تا ارتفاع 13 متر هم موجود است اما به خاطر مشکل شدن قرار دادن بار در جای خود و فشارهایی که به چشم و گردن اپراتور وارد  می کند بیشتر از 9 متر توصیه نمی شود.

پالت تراک (Pallet Trucks):

دارای انواع دستی (Walkie)، نیمه موتوری (Walkie- Rider) و موتوری (Rider) می باشد. همانطور که به ذهن می رسد در نوع دستی اپراتور بعد از بارگیری باید مسیر را پیاده طی کند. اما در نوع موتوری، دستگاه دارای یک سکوی کوچک است که اپراتور روی آن می ایستد و لیفتراک را می راند. نوع موتوری برای جابجایی مداوم مواد در فواصل به خوبی کاربرد دارد. همچنین این نوع لیفتراک ها سریع و دارای مانوردهی با کنترل آسان هستند و اپراتورها سریع به مهارت لازم می رسند. البته این نوع لیفتراک ها دارای اتاقک محافظ نیستند و برای بارهای بلند و ناپایدار نباید از آنها استفاده کرد.

type-of-walkies انواع لیفتراک

Order Selector یا order picker:

این ماشین به طور خاص برای جا به جایی مواد بصورت دستی (توسط شخص) در بین قفسه ها طراحی شده است. در اینجا شخص روی سکویی قرار می گیرد و بین طبقات قفسه ها جابه جا می شود. این تراک ها از نوع راهرو خیلی باریک هستند و در راهروهایی با عرض کمتر از 2 متر کاربرد دارند. این دستگاه تا ارتفاع 12 متر وجود دارد اما نوع معمول آن 6 الی 9 متری می باشد.

order-piker انواع لیفتراک

Swing Mast:

در واقع همان لیفتراک استاندارد است، با این تفاوت که تیرک آن می تواند در یک جهت تا 90 درجه بچرخد. این لیفتراک ها خاص کارگاه ها با راهرو باریک می باشند و برای کار در عرض کمتر از 6 متر طراحی شده اند. قابلیت چرخش چنگال های این نوع لیفتراک ها اجازه می دهد که پالت ها عمود بر مسیر حرکت ماشین بارگیری یا تخلیه شوند البته به کارگیری این خاصیت در ارتفاع، سیستم را تا حدی لرزان و نا استوار می کند، بنابراین احتیاط های لازم باید لحاظ گردد.

swing mast انواع لیفتراک

Turret trucks:

بالابرهایی هستند که شخص را روی سکویی بالا می برند با این تفاوت که علاوه بر تیرک ثابت، تیرکی وجود دارد که می تواند 90 درجه به طرفین بچرخد و کار اپراتور را ساده تر کند. این لیفتراک ها نیز از نوع راهرو خیلی باریک هستند و در راهروهایی با عرض کمتراز 2 متر کار می کنند. نوع پایین بر این لیفتراک ها نیز موجود می باشد که ارزان تر از نوع بالابر آن هستند و برای ارتفاع کمتر از 9 متر مناسب هستند.

tsp6500-model انواع لیفتراک

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز