//عرضه‌ی کائوچویی بی نظیر

عرضه‌ی کائوچویی بی نظیر

تاریخچه ی صنعت لاستیک (تایر)

این روزها یک جوان سی و نه ساله ی مستعد و پژوهشگر در زمینه ی علوم پلیمر به نام آقای “توماچان خاویر”، نظر بسیاری از خبرگزاری ها را به خود جلب نموده است. او در تحقیقات خود نوعی کائوچو طبیعی بی نظیر که از نظر شیمیایی تغییر یافته را به دنیای پلیمر معرفی کرده و آن را “کائوچوی طبیعی یونی با اتصالات عرضی” نامیده است. دستاورد بزرگ وی دریچه یی را به دنیای جدیدی از امکانات در عالم پلیمر باز کرده است که قبلا بسته و ناشناخته بود.

آقای خاویر”در زمینه ی این تحقیق به خبرنگار Rubber Asia گفته است که این پروژه‌ی ثبت نشده را که به تأیید کمیسیون اعتبارات دانشگاه نیز رسیده، برای کمک به کشاورزان تولید کننده‌ی کائوچو که این روزها در شرایط بدی به سر می برند، به انجام رسانده است.

تحقیقات وی در این زمینه که سه سال به طول انجامیده، در “دانشگاه علم و فناوری کوچین” و تحت رهبری دکتر “توماس کورین ” به پایان رسیده است.

وی در این زمینه توضیح داد:” کائوچویی که من عرضه کرده ام از این نظر بی نظیر است که تمامی ویژگی های کائوچو و پلاستیک و بسیاری ویژگی های دیگر را نیز دارد که نه در کائوچوی ولکانیزه وجود دارد و نه در الاستومرهای پلاستیک؛ بنابراین کائوچوی جدید جایگزین مؤثری برای هردوی این مواد است. کائوچوی ولکانیزه – که بیشترین مصرف را در ساختن تایر دارد – دو عیب بزرگ دارد. یکی از این عیوب طبیعت ترموست بودن است که باعث شده بتوان آن را فقط یک بار در قالب ریخت و تنها ده درصد آن قابلیت اصلاح شدن دارد. دومین عیب آن نیز مربوط به مسأله ی غیر قابل تجزیه بودن آن در طبیعت است که آن را به یک ماده‌ی آلوده کننده و مضر برای محیط زیست تبدیل کرده است”.

عرضه‌ی کائوچویی بی نظیر

ویژگی های کائوچو

یکی از ویژگی های این کائوچوی جدید قابلیت بازیافت آن است. از این ماده می توان در دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد – بدون آنکه هیچ یک از خواص فیزیکی آن قربانی شود دوباره در فرایند تولید استفاده نمود. از این گذشته، این ماده از قدرت ثبات حرارتی و رسانایی الکتریکی خوبی برخوردار است. کاربردهای وسیع و متنوع این ماده راه مصرف مقادیر کلان کائوچوی طبیعی را هموار می سازد و تغییرات اساسی را در صنعت ایجاد خواهد نمود. تلاشهای معمول برای ثبت این ماده ی جدید نیز از سوی عرضه کننده ی آن در جریان است.

این دانشمند جوان که از اهالی بومی منطقه‌ی “کرالا” (در هندوستان) است، استادیار کالجی در شهر “توارا” در منطقه‌ی “کوچی” هند است و همسر وی – خانم “تسی” – نیز کارمند دولت مرکزی هند می‌باشد. او شیفته‌ی آموزش است و در نظر دارد که به زادگاه خویش بازگردد و در مرکز تحقیقات شیمیایی دانشگاه “مهاتما گاندی” به تحقیقاتش ادامه دهد و نتایج آن را برای نسل های آینده باقی گذارد.

آقای “خاویر” اعتقاد راسخ دارد که نتیجه ی این تحقیق باید به نفع مردم تمام شود. وی بسیار خرسند است که آنچه انجام داده مثمر ثمر بوده و در آینده تأثیر بزرگی بر وضعیت کشاورزان تولیدکننده‌ی کائوچوی طبیعی خواهد داشت.

* ارسال رایگان لاستیک به سراسر کشور 

* امکان برگشت کالا تا یک هفته

* تضمین پایین ترین قیمت

* ضمانت اصل بودن کالا

با ما تماس بگیرید

۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران

——————————————————————

کد خبر: 10020

گردآورنده:  جواد امیری

منبع: خبرنامه صنعت لاستیک ( شماره ۱۲ و ۱۳)

‎نظر بگذارید