//تنظیم باد لاستیک و کاهش مصرف سوخت

تنظیم باد لاستیک و کاهش مصرف سوخت

تنظیم باد لاستیک و کاهش مصرف سوخت

تنظیم باد لاستیک و کاهش مصرف سوخت

سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور به منظور کاهش مصرف سوخت در اتومبیل دستورالعمل ویژه‌ای منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی این سازمان در این دستورالعمل تنظیم به موقع باد لاستیکها موجب صرف جویی ۳ میلیارد تومان در سال در کل کشور و 1/5 میلیارد تومان در تهران ذکر شده است.

11 عامل فنی افزایش دهندهی مصرف سوخت عبارتند از استفاده از روغن های غیر استاندارد، کثیف بودن فیلتر هوا، افزایش سرعت در بزرگراهها و جاده ها از ۹۰ کیلومتر در ساعت به ۱۱۰ کیلومتر، تنظیم نبودن موتور، استفاده از تولد و سایر تجهیزات جانبی برقی، انحراف داشتن چرخهای قرار دادن بار روی باربند، اضافه شدن ۵ کیلوگرم به وزن کل اتومبیل، باز بودن پنجرهی خودرو در سرعت های بالا، بالا رفتن دور موتور در ترافیک و رانندگی با سرعت زیاد در داده های پایین

دستورالعمل تنظیم باد لاستیک

طبق این شیوه تنظیم باد لاستیک ها طبق استانداردی که سازنده ی هر نوع اتومبیل با توجه به وزن، سیستم فنربندی و سایر خصوصیات دینامیکی اتومبیل اعلام می کند باید صورت بگیرد نه طبق عرفی که در ذهن مردم عادی وجود دارد. در این شیوه کم شدن فشار باد لاستیکها تا ۶ درصد، افزایش سوخت و استفاده از لاستیک های رادیال، موجب چهاردرصد کاهش در مصرف سوخت اعلام شده است.

تنظیم باد لاستیک و کاهش مصرف سوخت

تنظیم باد لاستیک و کاهش مصرف سوخت

براساس این گزارش اگر در شهر تهران ۲۵ درصد از خودروها دارای حداقل یک لاستیک کم باد باشند که با تنظیم آن بتوانند فقط یک درصد در مصرف بنزین صرفه جویی بکنند، سالانه 1/5 میلیارد تومان در سال در مصرف بنزین صرفه جویی می شود. به همین نسبت اگرچنانچه تمام رانندگان در سطح کشور بتوانند با تنظیم به موقع و مرتب باد لاستیکهای خودروی خود فقط یک درصد که رقم بسیار ناچیزی است در مصرف بنزین خود صرفه جویی کنند، در کل کشور حدود سه میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

کاهش مصرف سوخت

سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور در این شیوه نامه همچنین ۱۱ عامل فنی افزایش دهنده‌ی مصرف سوخت را به تفکیک سهم هر کدام بر شمرده است. این عوامل عبارتند از استفاده از روغن های غیر استاندارد، کثیف بودن فیلتر هوا، افزایش سرعت در بزرگراه ها و جاده ها از ۹۰ کیلومتر در ساعت به ۱۱۰ کیلومتر، تنظیم نبودن موتور، استفاده از کولر و سایر تجهیزات جانبی برقی، انحراف داشتن چرخ ها، قرار دادن بار روی باربند، اضافه شدن ۴۵ کیلوگرم به وزن کل اتومبیل، باز بودن پنجره‌ی خودرو در سرعت های بالا، بالا رفتن دور موتور در ترافیک و رانندگی با سرعت زیاد در دنده های پایین.

روابط عمومی این سازمان از کارخانه های تولید کننده‌ی اتومبیل خواست نکات فنی و مهارت های رانندگی مربوط به کاهش مصرف سوخت را به صورت دفترچه‌ای هنگام فروش اتومبیل به خریداران تحویل دهند.

* ارسال رایگان لاستیک به سراسر کشور 

* امکان برگشت کالا تا یک هفته

* تضمین پایین ترین قیمت

* ضمانت اصل بودن کالا

با ما تماس بگیرید

۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران

——————————————————————

کد خبر: ۱۰۰۲2

گردآورنده:  جواد امیری

منبع: خبرنامه صنعت لاستیک ( شماره 22)

‎نظر بگذارید