آگاهی رانندگان با هشدار دهنده ی باد تایر

آگاهی رانندگان با هشدار دهنده ی فشار باد تایر

انجمن تولید کنندگان لاستیک از مسئولان امنیتی ایالات متحده خواست فشار باد ذخیره شده‌ی لازم برای تایرهای سواری را تعیین نماید.

فشار تعیین شده توسط تایرسازان باید حداقل میزان فشاری باشد که برای تحمل وزن وسیله‌ی نقلیه با بار کامل لازم است. فشار پیشنهاد شده برای تایر که توسط خودروسازان تنظیم می شود باید حداقل ۳۰ درصد بیشتر باشد.

بدون این درجه بندی جدید، انجمن تولیدکنندگان لاستیک، نگران قانونی ست که کم باد بودن باد تایرها را به رانندگان توصیه کرده (سیستم نشان دهنده فشار باد تایر) و به آنان احساس امنیت کاذبی را القا می نماید. خودروسازان برای افزایش کیفیت رانندگی، اغلب استفاده از تایرهای کم باد را پیشنهاد میکنند که همین امر می تواند وجود سیستم هشدار دهنده را بی نتیجه سازد.

استفاده از سیستم کنترل فشار تایر که با نصب بر روی خودروهای مدل سال ۲۰۰۴ آغاز می شود، کلیه‌ی اتومبیلهای سواری و باری سبک جدید در ایالات متحده را در بر می گیرد تا هنگام کاهش فشار تایر، به رانندگان هشدار داده شود.

اثرات کم بودن فشار باد تایر

کم باد بودن تایر می تواند سبب افزایش بیش از حد دما شود که این امر منجر به نقص و خرابی تایر و بروز سانحه میگردد. این مقررات مستلزم وجود سیستمهایی ست که وقتی فشار تایر ۲۵ تا ۳۰ درصد کمتر از حد مجاز باشد برای راننده علائم هشدار دهنده ارسال کنند. نکته‌ی قابل ذکر در مورد کم باد بودن تایرها، رعایت فشار توصیه شده است. نگرانی اعضای انجمن آن است که کاهش ۳۰ درصدی نسبت به فشار توصیه شده خیلی پیش از آنکه سیستم کنترل به راننده هشدار دهد، باعث بروز خرابی برای تایر گردد.

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت،و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران

کد خبر: 10027

گردآورنده:  جواد امیری

منبع: خبرنامه صنعت لاستیک ( شماره 27)