افزایش عمر لاستیک (تایر) – به خاطر داشته باشید زمانی که در حال رانندگی هستید عملا زندگی روی باد را تجربه می کنید. با آگاهی از اینکه هیچ عاملی نمی تواند بیش از کم بادی تایر برای شما و زندگی شما خطرناک باشد، حداکثر دقت را در میزان کردن باد تایرها، مطابق با استاندارد کارخانه ی تولیدکننده و در زمانی که تایر سرد است بنمایید. برای ایمنی بیشتر در سفرهای طولانی به هیچ وجه از باد تایر خود نکاهید.

هنگام تنظیم باد به بار اتومبیل خود توجه کافی داشته باشید و سعی کنید که باد تایرها با مقدار بار اتومبیل مناسب باشد. با استفاده از بادسنج دیجیتال الکترونیکی باعث افزایش عمر لاستیک (تایر) خود شوید.

مشخصات

محدوده ی فشار:

150-0 Psi

10-0 بار

KPA 1000-0

دقت :مثبت و منفی یک درصد

دمای کاری:  ۱۸ تا  ۳۳ سانتیگراد (°۱۰۰ -0  فارنهایت)

قدرت: باتری لیتیوم دائمی

افزایش عمر لاستیک(تایر)

افزایش عمر لاستیک (تایر)

دستورالعمل استفاده از بادسنج

١- نازل بادسنج را روی والو تایر فشار دهید به طوری که هیچ درزی برای خروج باد نمانده و صدای خروج باد به گوش نرسد.

۲ – بادسنج را تا زمانی که درجه‌ی باد روی نمایشگر قفل شود روی والو نگهدارید (وقتی درجه ی باد قفل شود صدای بیپ از بادسنج شنیده خواهد شد).

۳- بادسنج را سریعا از روی والو برداشته و درجه ی باد را بخوانید.

شما با اجرای دستورالعملهای فوق میتوانید در حالی که هنوز درجه‌ی قبلی بر روی نمایشگر موجود است به استفاده از بادسنج ادامه دهید.

توجه: بادسنج به طور خودکار قفل خواهد شد.

تنظیم صفر بادسنج

بادسنج یک ابزار دقیق الکترونیکی است و توصیه می شود که هر از چندگاه یکبار به ویژه در دماهای خیلی سرد یا خیلی گرم تنظیم صفر آن را کنترل کنید. برای کنترل تنظیم صفر:

– بادسنج را به طور مختصر و کوتاه بدون اینکه درزگیری کامل حاصل شود روی والو تایر فشار دهید. برای تنظیم صفر بادسنج فقط کافی است کمی هوا داخل آن شود. وقتی که درجه‌ی باد شروع به چشمک زدن میکند فورا بادسنج را از روی والو بردارید. بدین ترتیب بادسنج شما تنظیم می شود.

راهنمای عیب یابی بادسنج

– اگر بادسنج درجه ی باد را نشان نمی دهد (یعنی نمایشگر سفید و یا حاوی تعدادی صفر است) مطابق دستورالعمل فوق عمل کنید.

– اگر نمایشگر حرف “L” را نشان می دهد باتری دستگاه ضعیف شده است.

– اگر درجه باد نشان داده شده به طور غیرطبیعی بالا یا پایین است چک کنید که درزگیری کامل باشد و باد از اطراف نازل خارج نشود. در مرحله «۱» دستورالعمل استفاده همچنین توجه داشته باشید که فشار تایر سرد را که با آنها چند ساعت متوالی رانندگی نشده باشد کنترل نمایید.

نکته های سودمند برای افزایش عمر لاستیک (تایر)

– همیشه میزان فشار باد توصیه شده توسط تایرساز را که برمبنای فشار باد تایر سرد است رعایت کنید.

– ماژول الکترونیکی و باتری در کارخانه بر روی دستگاه  نصب می شوند و قطعات یدکی آنها برای استفاده‌ی کاربر موجود نمی‌باشد.

– بادسنج را با پارچه مرطوب تمیز کنید و از فرو بردن آن در آب یا پاشیدن آب یا هر مایع دیگر بر روی آن خودداری کنید.

اهمیت میزان باد تایر

کم باد بودن تایر

کم بادی تایر موجب انعطاف پذیری و خمش بیش از حد آن روی چرخ در حین حرکت گردیده و منجر به تولید حرارت زیاد در داخل تایر و خرابی زودرس آن خواهد شد.

پرباد بودن تایر

پربادی تایر منجر به سایش بیش از حد ناحیه ی وسط آن خواهد گردید.

میزان بودن باد تایر

در تایرهایی که به مقدار صحیح باد زده می شود، ضمن آنکه تمامی ناحیه‌ی رویه با سطح جاده در تماس است، تایر آنقدر هم نرم و انعطاف پذیر نیست که بیش از حد خمش پیدا کند.

منبع: پیام ایران تایر – شماره ی دوم

کد خبر: ۱۰۰۳5

منبع: خبرنامه صنعت لاستیک ( شماره 32)

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت،و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز