شاخص سرعت لاستیک

شاخص سرعت لاستیک

به این علت که در بعضی از کشورها مثل آلمان محدودیت سرعتی در بزرگراه ها وجود ندارد مبحثی به نام شاخص سرعت مطرح شده است که بتواند بیان کننده حداکثر سرعتی باشد که تایرها می توانند تحمل کنند. لازم به ذکر است که این شاخص برای لاستیک های سالم و بدون آسیب در نظر گرفته می شود.

تایرها دارای حروف انگلیسی ویژه ای هستند (از A تا Z) که سرعت مجاز آن تایر را نشان می دهد ( شاخص سرعت نشان دهنده دوام تایر در زمانی محدود در سرعت مشخص شده می باشد و به این معنی نمی باشد که شما می توانید تایر فوق را در زمان طولانی در سرعت استفاده کنید.) و هرچه این شاخص بالاتر باشد یعنی کیفیت تایر تولید شده بالاتر می باشد.

پیشنهاد ما خواندن این مطلب است : شاخص بار (وزن) لاستیک چیست؟

نحوه نمایش شاخص سرعت لاستیک :

این حروف معمولاً به دو روش بر روی تایر درج می شود :

روش اول که عمومیت بیشتری دارد : مثلاً تایر پرادو 265/65R17   112s  می باشد یعنی حرف s نشان دهنده حداکثر سرعت مجاز تایر فوق 180کیلومتر بر ساعت می باشد .

روش دوم : در این روش حرف انگلیسی قبل از حرف R  قرار می گیرد . مثلاً خودروی مرسدس بنز 255/35RY 19  می باشد .

یعنی حرف Y  نشان دهنده حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت می باشد.

شاخص سرعت

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت،و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران