گاز نیتروژن برای لاستیک

نکاتی درمورد مزایای استفاده از گاز نیتروژن برای لاستیک

همه‌ی ما دیده‌ایم که در فیلم‌های سینمایی از گاز نیتروژن برای افزایش سرعت موتور استفاده می‌شود. با این که تماشای این اتفاق بسیار مهیج است، باید بدانید که تنها مورد استفاده‌ی نیتروژن برای افزایش سرعت موتور نیست. می‌توانید از نیتروژن برای باد کردن لاستیک نیز استفاده کنید؛ با این کار، تجربه‌ی شما از رانندگی تفاوت قابل ‌توجهی پیدا می‌کند. در این مطلب، به بررسی برخی از مزایای استفاده از گاز نیتروژن برای پر کردن لاستیک می‌پردازیم:

  1. استفاده از باد نیتروژن باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود. وقتی لاستیک به بهینه‌ترین نحو ممکن با نیتروژن پر می‌شود، میزان خالی شدن باد لاستیک کاهش می‌یابد؛ این امر نیز منجر به برقراری و حفظ فشار مناسب در سطح لاستیک می‌شود. زمانی که این شرایط در لاستیک برقرار شود، رانندگی با راندمان بیشتری انجام خواهدشد. این راندمان بیشتر باعث می‌شود که، در هنگام شتاب گرفتن، موتور کم‌تر به خودش فشار بیاورد. همه‌ی اینها نهایتاً منجر به صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود. نظر به افزایش روزافزون هزینه‌ها، صرفه‌جویی در مصرف سوخت به شما کمک شایانی خواهدکرد.
  2. استفاده از باد نیتروژن باعث افزایش طول عمر لاستیک می‌شود. هوا (مشخصاً گاز کربن دی‌اکسید موجود در هوا) قدرت فرسایش بالایی دارد؛ اما، نیتروژن اینگونه نیست. به همین دلیل، نیاز شما به تعویض لاستیک، نسبت به مواقع استفاده از هوای عادی، کاهش خواهدیافت.
  3. استفاده از باد نیتروژن منجر به تثبیت فشار داخل لاستیک می‌شود. همانطور که قبلاً نیز به این نکته اشاره شده‌است، گاز نیتروژن قادر به تثبیت فشار داخل لاستیک است؛ این شاخصه برای افرادی که به دنبال تجربه‌ی ایده‌آل و بی‌نقص رانندگی هستند بسیار مناسب خواهدبود. زمانی که فشار گاز داخل لاستیک در حد مطلوب باشد، بافتی که مسئول جذب و خنثی‌سازی شوک و ضربات بیرونی است با بیشترین کارایی ممکن فعالیت می‌کند. این امر باعث می‌شود بتوانید نرم‌تر رانندگی کنید.
  4. استفاده از باد نیتروژن باعث می‌شود تسلط بیشتری بر جاده‌ها و مسیری که طی می‌کنید داشته‌باشید. لاستیک پرشده با نیتروژن تسلط شما بر جاده را افزایش می‌دهد. زیرا، وقتی لاستیک با نیتروژن پر می‌شود، استوارتر و پُرتر از زمانی است که با هوا پر شده‌است. به همین دلیل، ساختار لاستیک با گذر زمان ثبات بسیار بیشتری خواهدداشت. در نتیجه، وقتی قصد دارید یک پیچ (مخصوصاً پیچ‌های تند) ‌را رد کنید، استفاده از باد نیتروژن باعث می‌شود خیالتان راحت‌تر باشد.
  5. استفاده از باد نیتروژن در شرایط جَوّی گوناگون بسیار ایمن‌تر است. باد نیتروژن هم برای هوای سرد و هم برای هوای گرم مناسب است. همچنین، عملکرد لاستیک پرشده با نیتروژن در جاده‌های خشک و خیس بسیار عالی و باثبات است. در این شرایط، وضعیت آب‌وهوا هرطور هم که باشد، حداقل خیالتان بابت کیفیت عملکرد لاستیک‌هایتان راحت خواهدبود.

باد نیتروژن برای لاستیک

استفاده از باد نیتروژن ایده‌آل‌ترین راه برای بهبود عملکرد لاستیک است. زیرا، باعث صرفه‌جویی در سوخت (و صرفه‌جویی در هزینه‌ها) می‌شود، عمر لاستیک را افزایش می‌دهد (که باز هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهدبود)، تسلط شما بر جاده را بالا می‌برد و ایمنی شما را در تمامی شرایط جَوّی تضمین خواهدکرد. اگر قصد دارید لاستیک خود را با گاز نیتروژن پر کنید، حتماً این کار را در تعمیرگاه‌های مجاز، معتبر و دارای دانش و سابقه در این زمینه انجام دهید. لازم به ذکر است که، قبل از ورود نیتروژن به داخل لاستیک، تمام هوای آن باید خالی شود. اگر درباره‌ی مورد به‌خصوصی شک دارید، همواره بهتر است نگرانی خود را با متخصصان این حوزه در میان بگذارید، تا بتوانید بهترین مشورت‌ها و توصیه‌ها را دریافت کنید.

https://www.mintys.com/enhancing-tyres-with-nitrogen-inflation/

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت،و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران