ایمنی تایر

ایمنی تایر

در هفته ی ملی ایمنی تایر (۲۵ آوریل تا اول ماه می) شرکت میشلن Michelin از رانندگان خواست برای فکر کردن در مورد ایمنی تایر خودروی خود منتظر زمان مشخصی از سال نباشند.

میشلن اعلام کرد: براساس گزارش سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراهها، رانندگان بیش از یک چهارم خودروهای سواری امریکا حداقل یکبار با تایرهایی کم باد یا پنچر در بزرگراهها رانندگی کرده اند. بررسی صورت گرفته توسط این سازمان همچنین به این نکته اشاره دارد که رانندگان بیش از ۹ درصد خودروهای سواری حداقل یکبار با تایرهایی که کمتر از 32/2 اینچ آج داشته اند، رانندگی کرده اند.

میشلن به رانندگان پیشنهاد کرده است که حداقل یکبار در ماه و قبل از مسافرت های طولانی، فشار باد تایر خود را کنترل کرده و به نشانه های مشخص خرابیها، بریدگیها و یا سایش بیش از حد یا غیرعادی در تایرها توجه داشته باشند.

Mac Demere مسئول آزمون رانندگی شرکت میشلن میگوید: “رعایت اصول ایمنی تایر، پرتاب موشک به فضا نیست که سخت باشد”.

بازبینی تایرها و کنترل فشار باد آنها هر ماه فقط ۵ دقیقه زمان می برد و این کار بسیار آسانی است. Demere پیشنهاد میکند رانندگان نکته های زیر را هنگام بررسی و معاینه تایر خودروی خود رعایت کنند:

1) تنظیم صحیح فشار باد تایر – رانندگان باید از فشار باد توصیه شده توسط کارخانه ی سازنده ی خودرو تبعیت کنند. این توصیه ها به صورت یک برچسب روی لبه ی در خودرو یا داشبورد چسبانده می شود یا در کتاب راهنمای خودرو به مالک ارائه میشود.

۲) کنترل عمق آج تایر – در بیشتر ایالتها، حداقل عمق قانونی آج 32/2 اینچ است. اگر یک سکه را در قسمت کم عمق شیار آج قرار بدهید و بیش از یک سوم یک سکه دیده شود زمان آن است که یک تایر جدید بخرید.

۳) بازبینی تایرها در هر ماه – زمانی این بازبینی مفید خواهد بود که واقعا وقت صرف آن شود. بازبینی مرتب تایرها برای باد مناسب، خرابی یا سایش تایر را به صورت عادت درآورید. اگر چیزی به نظرتان درست نیامد خودروی خود را به نزدیکترین مرکز معاینه ی فنی خودرو ببرید تا بررسی دقیقی روی آن صورت گیرد.

۴) تایرها را به طور مناسب جابه جا کنید – اگر شما فقط دو تایر را جابه جا می کنید، آنها را روی محور عقب سوار کنید. در غیر این صورت تایر عقب خودروی شما اصطکاک لازم را در هوای بارانی از دست می دهد و به دور خود خواهد چرخید.

۵) تنظیم صحیح فنربندی خودرو اهمیت دارد – وقتی تایرهای جدیدی خریداری می کنید یا متوجه سایش غیرمعمول می شوید یا اگر مدت زمان زیادی از آخرین تنظیم فنربندی خودروی شما گذشته است، فنربندی خودرو را مجددأ تنظیم کنید. عدم تنظیم فنربندی می تواند باعث سایش تایرها تنها پس از طی چندین کیلومتر شود و حتی بر میزان مصرف سوخت تأثیر منفی می گذارد.

Demere می گوید تایرها تنها نقطه تماس بین خودروی شما و جاده هستند. بنابراین اطمینان از اینکه در سالی که در پیش رو دارید آنها وضعیت مطلوبی دارند، بسیار مهم میباشد. پیروی از این نکته های ساده می تواند تأثیر زیادی در صرفه جویی در زمان، پول و حتی حفظ جان انسان در سفرهای طولانی داشته باشد.

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز