تاریخ تولید تایر

 

پیدا کردن تاریخ تولید تایر کاری بس اسان است،معمولا تمام تایرهای تولیدی دارای عددی 4 رقمی می باشند که به صورت انگلیسی بر روی بدنه تایر حک شده است که 2 رقم سمت چپ نشان دهنده هفته تولید و دو رقم بعدی نشانگر سال ساخت بر اساس میلادی می باشد. برای مثال تایر روبرو ساخته هفته بیست و ششم سال 2013 میلادی می باشد. البته این نوع تاریخ گذاری از عمومیت بیشری برخوردار است ولی روش های دیگری در درج تاریخ تولید وجود دارد مثل درج سریال تولید یا درج ماه تولید و سال تولید( شرکت کنتی آلمان). شرکت کنتی آلمان با درج عدد سال و بعد ماه تولید نسبت به مشخص سازی زمان تولید اشاره می کند. 1701 یعنی تولید شده در ژانویه سال 2017

 

تاریخ انقضا تایر

 

انقضا تایر بسته به نوع تایر باهم متفاوت است ولی یک حقیقت انکار ناپذیر: هر چه تاریخ تولید تایر نزدیک تر باشد تایر از کیفیت بالاتری برخوردار است، ولی عموما برای تایرهای سواری بهترین زمان مصرف 6 سال از تاریخ تولید می باشد، یعنی شما در اتمام 6 سال باید نسبت به تعویض تایر اقدام نمایید. ولی این تاریخ شامل تایرهای صنعتی و راهسازی نمی شود و می تواند زمان بیشتری از آنها استفاده نمود. فاکتورهای متفاوتی در زمان تعویض تایر وجود دارد، مانند عیوب و عوامل ظاهری، تاریخ تولید، میزان سایش آج و هر کدام از این فاکتورها باعث عدم استفاده و غیر کاربردی بودن تایر می شود.

 

 

نویسنده : جواد امیری

 

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده استپرسش و پاسخ در مورد لاستیک (تایر)

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

02133541609 تهران – 07138385000 شیراز