نگهداری تایر ، استفاده مجدد و روکش آن ها

 

در حالی که تولید کنندگان تایر توانایی تولید تایرهایی با عمر بیشتر و مصرف ضایعات تایر را پیدا کرده اند مردم نیز در حال رانندگی می توانند نقش مؤثرتر در حفظ سلامت محیط زیست داشته باشند.

“جفری موریس کارشناس اقتصاد از دانشگاه برکلی کالیفرنیا معتقد است حدود 95 درصد تأثیرهای منفی محیطی تایر در هنگام مصرف آن به وجود می آید.

تعمیرکاران به نام توصیه می کنند به جز تایر، رینگ نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. یک خراش کوچک مشکلی پدید نمی آورد ولی یک زبانه ی برگشته ی تایر در لبه ی رینگ می تواند موجب نشتی و یا لرزش شود

نگه داری ضعیف و عادت های نادرست رانندگی عامل های اصلی ایجاد ضایعات تایر هستند. “دفتر ملی بهینه سازی انرژی و انرژی های تجدیدپذیر” امریکا پیشنهادهای متعددی را جهت طولانی کردن عمر تایرها، کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی ترافیک به رانندگان کرده است:

 

  •  فشار مناسب تایرها را حفظ کنید. بنا به نظر مجمع حفاظت از تایر)، فشار باد نامناسب تایر، بزرگ ترین دلیل آسیب رسیدن به تایر است و سبب می شود تایر دچار فرسودگی زود هنگام و غیرعادی شود و همچنین کیلومتر طی شده برای بنزین مصرفی کاهش یابد.
  • نوع چرخش و بالانس تایر را تصحیح کنید و نیز از قرار گیری صحیح آن مطمئن شوید.
  •  از گازدادن و ترمز شدید بپرهیزید.

 

همچنین پرهیز از قرار دادن بار بیش از حد در خودرو، عملی هوشمندانه است و نیز باید از رانندگی روی سطح های ناهموار، چاله ها و دست اندازها جلوگیری نمود.

کمیسیون حفاظت از منابع طبیعی تگزاس ” پیشنهاد کرده است تا حداقل یکبار در ماه تایر های خودرو را بازرسی کنید. به دنبال نشانه های سایش نامعمول، بریدگی ها، ترک ها، شکاف ها و موبرداشتگی ها در سطح و جوانب تایر باشید. تایرها باید هنگامی که سایش آنها به یک شانزدهم (تقریبا1/6 میلی متر) رسید. تعویض شوند.

طبق اعلام آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا ، بیش از 60 درصد از تایرها پیش از رسیدن به نیمی از عمر مفید خود تعویض می شوند، این امر هنگامی اتفاق می افتد که برای خودرویی با یک یا دو تایر فرسوده، چهار حلقه تایر خریداری می شود.

در حالی که این امر عامل بزرگترین ضایعات تایر در امریکاست، بازاری نیز برای فروش تایرهای مصرف شده ایجاد می کند. سالانه حدود 10 میلیون تایر کارکرده برای استفاده ی مجدد در امریکا به فروش می رسد و نزدیک به 10 درصد از تایرهای دور ریز کشورهای صنعتی به عنوان تایر کارکرده به کشورهای اروپای شرقی، آفریقا و آمریکای لاتین فروخته می شود.

تایرهای روکشی

نیروی هوایی آمریکا و تمامی خطوط هوایی تجاری مهم، از تایرهای روکشی استفاده می کنند تا هزینه ها را بدون ازبین رفتن امنیت با کارایی پایین نگه دارند.

خرید تایرهای گزارشی از صنعت روکش تایر در ایران روکشی نیز راه مناسب دیگری برای صرفه جویی در هزینه و کاهش دورریز تایر است. انجمن صنعت تایر اعتقاد دارد تایر های روکشی به ناحق سابقه ی بدی میان مصرف کنندگان دارد. در اکثر اوقات تایرهای روکشی را مقصر سانحه های مرتبط با تایر در اتومبیل می دانند، در صورتی که کم باد بودن تایر سبب جدا شدن آج از تایر می شود

به گفته ی انجمن، تایرهای روکشی کاملا به امنیت تایر های نو هستند این گونه تایرها به طور معمول توسط اتوبوس های مدرسه و هواپیماهای خطوط تجاری استفاده می شود و تمامی خودروهای دولتی موظف به استفاده از این گونه تایرها هستند. به گفته ی موسسه ی صنایع بازیافت تایر در ایالات متحده  سالانه حدود 45 میلیون تایر کار کرده صرف تولید 24.5 میلیون تایر روکشی خودرو کامیون می شود.

 

 

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده استپرسش و پاسخ در مورد لاستیک (تایر)

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

02133541609 تهران – 07138385000 شیراز