در این مقاله قصد داریم از آماده سازی لیفتراک برای فصل تابستان با شما صحبت کنیم. با فرا رسیدن فصل تابستان و گرمی هوا لازم است لیفتراک خود را برای مقابله با هوای گرم آماده کنید. بنابراین در این مقاله، اقداماتی مطرح می شود که لیفتراک شما با رعایت آنها در درجه حرارت نرمال کار می کند و تا حد زیادی از صدمات احتمالی ناشی از دمای زیاد و نور شدید خورشید مصون می ماند.

بررسی و حفظ مایع خنک کننده در سطح مناسب

یکی از دلایل شایع از کار افتادن بسیاری از لیفتراک ها در فصل تابستان کم بودن سطح مایع خنک کننده و عدم توجه کابر به دمای موتور می باشد.

مانند بسیاری از مواد، مایع خنک کننده موتور نیز دارای عمر مفید می باشد. توجه داشته باشید که تعویض به موقع مایع خنک کننده بسیار ضروری است. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که به جای مایع خنک کننده از آب استفاده می شود که این عمل در درازمدت باعث نقص در کارکرد موتور می شود. یکی دیگر از معایب استفاده از آب این است، که آب دارای نقطه جوش کمتری نسبت به مایع خنک کننده است که این امر باعث می شود موتور در دمای بالاتری نسبت به حالت ایده آل کار کند و در نتیجه موجب فرسودگی زود هنگام اجزای سیستم خنک کننده (فن) و موتور خواهد شد.

آماده سازی لیفتراک برای فصل تابستان

فن موتور لیفتراک را به صورت منظم بازرسی کنید

فن نقش موثری در خنک نگاه داشتن دمای موتور لیفتراک دارد چرا که با کارکرد خود باعث خروج هرچه سریع تر گرما از محفظه موتور می شود. بنابراین فن موتور را به صورت منظم چک کنید و در صورت معیوب بودن سریعا به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. اگر فن به درستی کار نکند دمای موتور افزایش می یابد و موجب آسیب به آن خواهد شد.

آماده سازی لیفتراک برای فصل تابستان

تسمه های موتور لیفتراک را بررسی کنید

تسمه نیز یک قطعه حیاتی در جهت حفظ دمای مناسب موتور می باشد. تمسه ها در بسیاری از لیفتراک ها نیرو را از میلنگ گرفته و به بخش های مختلف (فن، پمپ مایع خنک کننده) انتقال می دهند و باعث کارکرد آن ها می شوند. ایجاد هر گونه نقص در تسمه موجب کاهش یا قطع جریان آب و هوای سیستم خنک کننده و افزایش دمای موتور خواهد شد. دقت کنید که تسمه فرسوده ممکن است در حین کار پاره گردد، پاره شدن تسمه و عدم آگاهی اپراتور از وضعیت، منجر به بروز مشکلات بزرگ برای موتور خواهد شد که تعمیرش هزینه بسیار زیادی خواهد داشت.

آماده سازی لیفتراک برای فصل تابستان

آماده سازی لیفتراک برای فصل تابستان

مقالات پیشنهادی:

لیفتراک چیست؟

انواع لیفتراک

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز