در این مطلب قصد داریم در مورد کارخانه های لاستیک سازی ایران صحبت کنیم.اطلاعات این کارخانه ها در زیر به اختصار آورده شده است:

کارخانه البرز (کیان تایر)

این کارخانه در سال 1337 در تهران توسط سهامداران داخلی و بی.اف.گودریچ تاسیس شد دو سال بعد یعنی در سال 1339 به بهره برداری رسید. این کارخانه در سال 1354 با واگذاری سهام بی.اف.گودریچ به صورت خصوصی درآمد و در دیماه 1355 به کیان تایر تغییر نام داده شد.

کارخانه ایران تایر

کارخانه ایران تایر تولید کننده انواع لاستیک های سبک و سنگین در سال 1343 تاسیس شد و در سال 1344 با نام شرکت جنرال تایر و رابر ایران به بهره برداری رسید.

کارخانه ایران یاسا

این کارخانه در سال 1347 با نام “شرکت سهامی کارخانجات تولیدی و صنعتی ایران یاسا” تاسیس شد و در سال 1382 به شرکت ایران یاسا تایر و رابر تغییر نام پیدا کرد.

کارخانه دنا

کارخانه لاستیک دنا در سال 1353 با مشارکت بریجستون ژاپن تاسیس شد و با نام بریجستون ایران در سال 1355 شروع به فعالیت کرد.

کارخانه پیروزی (پارس تایر) 

این شرکت در ابتدا با مشارکت شرکت پیرلی ایتالیا و بانک توسعه صنعتی تاسیس شد. شرکت لاستیک پارس که در شهرک صنعتی کاوه قرار دارد با نام تجاری پیروزی تایر فعالیت می کند.

کارخانه لاستیک بارز 

این کارخانه در سال 1363 با نام مجتمع صنایع لاستیک سیرجان در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی به ثبت رسید. مجتمع صنایع لاستیک کرمان نامی بود که در سال 1366 به این شرکت اختصاص داده شد. از سال 1384 این کارخانه با نام  گروه صنعتی بارز شناخته می شود.این کارخانه در ساخت تایرهای خود از تکنولوژی کنتیننتال آلمان استفاده می کند (تاریخچه شرکت کنتیننتال آلمان) .

کارخانه یزد تایر

شرکت ایرانی یزد تایر در سال 1365 در یزد تاسیس و شروع به فعالیت کرد و در سال 1374 با راه اندازی خطوط تولید عملا وارد فعالیت های تجاری شد.

کارخانه آرتاویل تایر (گلدستون)

این شرکت از سال 1376 فعالیت خود را شروع کرد و برای محصولات خود از نام تجاری گلدستون استفاده می نماید.این شرکت در شهر اردبیل قرار دارد و حدود 13 درصد از نیاز کشور را در زمینه کاری خود  تامین می کند.

کارخانه کویر تایر

کارخانه کویر تایر در اواخر سال 1366 تاسیس و عملیات احداث کارخانه از همان سال آغاز شد.این کارخانه در سال 1370 به بهره برداری رسید. بیش از 15 درصد از لاستیک های مورد نیاز کشور در کارخانه کویر تایر تولید میشود.

 

مشخصات کارخانه های لاستیک سازی ایران

مشخصات کارخانه های لاستیک سازی ایران

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز

منبع :  فصلنامه رادیال – بهار 91

گردآورنده : جواد امیری