مرسدس بنز G63 آ ام گ 6×6

مرسدس بنز مدت طولانی است که به‌عنوان یک شرکت خودروسازی متعهد با محصولات فوق‌العاده باکیفیت و بادوام، به رسمیت شناخته‌شده و طبیعتاً این موضوع در مورد خودروهای آفرود آن‌هم صدق می‌کند.


هیولای آفرود 

مدل G63 آ ام گ 6×6 قدرتمندترین و بی‌نظیرترین وسیله نقلیه آفرود هست که تاکنون در سراسر جهان ساخته شده است. در زیر کاپوت این هیولا یک موتور ۵.۵ لیتری V8 تویین توربو قرارگرفته که توان ۵۳۶ اسب بخار گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر را با خود به همراه دارد و بااتصال به یک جعبه‌دنده ۷ سرعته 7G-tronic تمام قدرتش را به هر ۶ چرخ منتقل می‌کند که برای مقابله با موانع عظیم طبیعی مانند تپه‌های شنی، سخره‌های خشن، دره‌های بزرگ و دریاچه‌ها بیش‌ازحد کافی است. نسبت دنده پایین آن اجازه می‌دهد تا کشش قابل‌توجهی برای عبور از موانع داشته باشد، به‌علاوه این‌که پنج تنظیمات مختلف برای انعطاف‌پذیری وجود دارد و میزان باد تایرها بر اساس شرایط قابل تنظیم است.

هیولای آفرود
هیولاهای آفرودابعاد G63 AMG 6×6 شامل ۵۸۷۵ میلی‌متر طول، ۲۱۱۰ میلی‌متر عرض و ۲۲۱۰ میلی‌متر ارتفاع، است و از فاصله ۴۶۰ میلی‌متری از زمین و عمق گذر ۱۰۰۰ میلی‌متر برخوردار است. قطر چرخ‌ها ۳۷ اینچ، فاصله بین دو محور (محور جلو تا انتها محور دوم عقب) ۴۱۹۶ میلی‌متر و وزن آن ۳۷۷۵ کیلوگرم است. G63 آ ام گ 6×6 می‌تواند در عرض ۶ ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر سرعت هم به ۱۶۰ کیلومتر محدودشده است.

 

هیولای آفرود

 

درواقع در حال حاضر مرسدس بنز با معرفی G63 آ ام گ 6×6 حرف اول و آخر را در آفرود می‌زند، اما با توجه به قیمت بیش از نیم میلیون دلاری آن رقبا چندان از آن دلخور نیستند.

 

 

 

اسکورپیون MK I

اسکورپیون MK I با الهام از خودروهای باگی ساخته‌شده است. این یک وسیله نقلیه ۲ سرنشین نیمه متقارن است، که از قطعات استاندارد ساخته‌شده و مخصوص آفرود است. این خودرو در اصل در سال ۱۹۹۷ توسط “سونی هونیگر” طراحی‌شده بود که پس‌ازآن نسخه‌های کپی‌برداری شده از آن توسط بسیاری از افراد و شرکت‌ها بهبود یافت. مدل Mk I با این هدف ساخته شد که به‌جاهایی برود که دیگر 4×4 نمی‌توانند به آنجا روند. MK I سواری بسیار نرم‌تری از وسایل نقلیه آفرود هم‌رده‌اش دارد و دولت آمریکا برای یافتن افرادی که در مناطق ناهموار زمین‌گیر می‌شدند از آن استفاده می‌کرد. این خودرو همچنین در مقایسه با خودروهای سواری زمان خود هم بسیار نرم‌تر عمل می‌کرد.


هیولای آفرود

هیولاهای آفرود

 

 رنجروور اسپورت

برای کسانی که اهل آفرود هستند رنجروور یک نام کاملاً آشناست، رنجروور اسپورت یک SUV سایز متوسط است و برخلاف ظاهرش آفرود کار قهاری است. رنجروور اسپورت از قابلیت‌های بسیار عالی برای آفرود، کابین بزرگ، و سواری نرم برخوردار است.


هیولای آفرود

 

هیولای آفرود
این خودرو از یک موتور V6 سوپر شارژ قدرت می‌گیرد، اما برای کسانی که قدرت بیشتر می‌خواهند دو موتور مختلف سوپر شارژ V8 هم در دسترس است. اسپورت به‌صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته خودکار عرضه می‌شود و مصرف سوخت آن ۱۶.۶ لیتر در شهر و ۱۲.۸ در بزرگراه است که برای چنین خودرویی در کل مناسب و معقول می‌باشد.

 

 

تویوتا FJ40 لندکروزر (۱۹۷۴ تا ۱۹۸۳)

تویوتا FJ40 لندکروزر یکی از بهترین وسایل نقلیه آفرود هست که تاکنون تولید شده است. لندکروزر کاملاً شناخته‌شده است و پس از خروج از کارخانه بدون نیاز به هیچ‌گونه تغییراتی مستقیماً با سیستم دو دیفرانسیل خود قادر به غلبه بر هر مانعی که در سر راهش قرار داشت، بود. هنوز هم FJ40 هایی با کارکرد بیش از چند صد هزار کیلومتر در سراسر جهان در حال نبرد هستند. در زیر کاپوت آن از سری انجین‌های small-block شورلت که در آن زمان موتور کوچک و محبوبی بود و از قدرت و مصرف سوخت مناسبی برخوردار بودند، قرار داشت. این خودرو فضای کافی برای دو سرنشین بزرگ‌سال در جلو به همراه دو فرزند کوچک و یا تجهیزات در قسمت عقب را داشت. از سال ۱۹۷۵ ترمز جلو دیسکی و از سال ۱۹۷۹ تهویه مطبوع و نیرو کمکی فرمان، به‌صورت استاندارد بر روی آن قرار داشت.

 

هیولای آفرود

 

 

 

 جیپ رانگلر روبیکون

جیپ رانگلر روبیکون به‌عنوان یک SUV کامپکت دو دیفرانسیل، یکی از بهترین وسایل نقلیه آفرودی هست که توسط این شرکت تولیدشده است. این خودرو توسط شرکت کرایسلر تحت نام تجاری جیپ تولید می‌شد، و در بین آفرود سواران به جیپ WW2 شهرت دارد. اندازه کوچک آن باعث می‌شد خط مرزی مناسبی برای رانندگی در مسیرهای باریک داشته باشد، و برخورداری از لاستیک‌های بزرگ آفرود، حالت انتقال ۴: ۱، گیربکس شش دنده، موتور شش سیلندر خطی با گشتاور بالا، امکان انتخاب با گیربکس خودکار و توانایی فوق‌العاده در بالا رفتن و پایین آمدن از شیب زیاد و پیشروی در مسیرهای باتلاقی و گل‌آلود و امکان انتخاب حالت‌های مختلف، از ویژگی‌های برجسته آن بود. روبیکون به همراه تهویه مطبوع، بخاری و رادیو عرضه می‌شد و تعدادی لوازم جانبی هم در طول سال‌های مختلف تولید بر روی آن افزوده شد.

هیولای آفرود

 

 

 

 

شورلت K5 بلیزر

شورلت K5 بلیزر یک شاسی‌بلند فول سایز 4×4 بود که بین سال‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۱ ساخته می‌شد و رانندگی با آن در خارج از جاده برای علاقه‌مندان به آفرود سرگرم‌کننده بود. K5 با دو نوع موتور بنزینی و دیزلی عرضه می‌شد، که شامل موتور بنزینی ۵.۷ لیتری V8 با توان ۲۱۰ اسب بخار و موتور دیزلی ۶.۲ لیتری V8 با توان ۱۳۰ اسب بخار می‌شد. K5 در بین وسایل نقلیه آفرود بهترین تعویض دنده را داشت و همچنین از یک فاصله‌ی بین دو محور ۲.۷ متر برخوردار بود و به لطف ابعاد بزرگ، قابلیت حمل وسایل زیادی را داشت. در مدل ۱۹۹۰ آن شورلت به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی بر برای موتور V8 انجام داد که شامل طراحی دوباره درزگیر عقب میل‌لنگ هم می‌شد. شعاع انحراف اندک در SUV ها بر ویژگی‌های آفرود آن‌ها در مکان‌های تنگ می‌افزاید و بلیزر به خوبی از این ویژگی بهره برده بود.


هیولای آفرود

 

 

  تویوتا تاکوما (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸)

تویوتا تاکوما نسل ۱.۵ و نسل ۲ مدل‌های تولیدشده بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۸ جز بهترین وسایل نقلیه آفرود هستند که تابه‌حال تولیدشده است. این پیکاپ از یک طراحی ساده برخوردار هست و از ویژگی‌های آن ارائه عملکرد قوی، قابلیت اطمینان، و ارزش خرید بالا می‌باشد. تاکوما در هنگام داشتن اضافه‌بار شرمنده نخواهد شد، و در بین سایر پیکاپ‌های آفرود از مصرف سوخت مناسب و معقولی بهره‌مند است.

 

هیولای آفرود

 

هیولای آفرود

تعلیق استوک در قسمت عقب کمی ضعیف است و بسیاری از صاحبان تاکوما برای بهبود عملکرد در آفرود، تعلیق آن را ارتقا می‌دهند. علاوه بر این، کیفیت داخل کابین در مقایسه با هم رده‌هایش ضعیف است، بنابراین برای کسانی که دوست دارند کابین مجهزی داشته باشند، مناسب نیست.