24480_en_6bf63_11074_volvo-the-roar-project

به این ربات توجه کنید . این ربات مسئول سطل های زباله شهر است و ممکن است برای جایگزینی شغل عده ای مناسب باشد. این یک روبات خودفرمان می باشد که سطل های زباله کنار خیابان را پیدا می کند ، از زمین بلند کرده و به کامیون حمل زباله منتقل می کند.

ROAR-project-robot-garbage-disposal-assisted-by-drone

کامیون حمل زباله در محدوده درون شهری مشغول رانندگی است . (در آینده این کامیون هم می تواند بصورت خودفرمان و بدون راننده باشد) همان طور که در ویدئو مشاهده می کنید یک پهپاد از روی کامیون پرواز می کند و خیابان را  با دقت بسیار بالا آنالیز می کند و اطلاعاتی نظیر محل دقیق سطل های زباله ، دست انداز ها ، ناهمواری ها و موانع را بصورت الگویی زنده به روبات مورد نظر منتقل می کند. روبات از کامیون جدا شده و از سیستم LIDAR برای گذر از موانع یا عدم برخورد با آنها (از جمله انسانها) استفاده می کند و به سمت سطل مورد نظرش می رود.

650_120011

همچنین یک دوربین دقیق نیز در پشت کامیون تعبیه شده و در صورتی که اشخاص خیلی نزدیک به فاصله پشت کامیون و ربات قرار داشته باشند ، اجازه نزدیک شدن روبات به کامیون را نمی دهد. این سیستم توسط دانشجویان سوئدی و آمریکایی در گروه صنعتی ولوو ساخته شده است.

c8f29fc99996dfa78f964234a3f76283_XL

روبات جمع آوری زباله شرکت ولوو

البته مشکل اینکه کارهایی که انسانها قادر به انجام آن هستند را به روبات ها واگذار نمائیم و موجب بیکار شدن عده زیادی شویم می تواند ناخوشایند باشد ولی کارهایی از این قبیل که نیاز به تخصص خاصی ندارد را روبات ها با یک تکنولوژی مناسب می توانند به راحتی و صرف هزینه بسیار کمتر انجام دهتد. حقوق سالیانه یک راننده کامیون حمل زباله 40000 دلار است اما در شهری مثل نیویورک این رقم به 100000 دلار نیز می رسد.

با وجود همه تفاسیر انسانها در این کار هنوز بسیار سریع تر از روبات ها عمل می کنند.


مطالب مرتبط:

انقلاب در صنعت استفاده از روبات –  دقت روبات سورنا ۳ باورنکردنی است –  گوشی هوشمند روباتی شارپ

جوان ایرانی طراح سریع‌ترین ربات جهان –  بازوی مصنوعی با کنترل مغز –  روبات اطلس ۲۰۱۶ – روبات جدید گوگل