بازرسی فنی لیفتراک از جمله مهم ترین کارهاست. لیفتراک ها تجهیزات مناسبی برای جا به جایی بار در محیط های صنعتی می باشند. همانند سایر ماشین آلات، قطعات مختلف لیفتراک در اثر استفاده مستهلک می گردد.

استهلاک در قطعات متحرک دستگاه بیشتر اتفاق می افتد و بسیار ضروری است که قطعات مربوطه به صورت دوره ای بازرسی و چک شوند.

در زیر به چند نکته ضروری اشاره شده است تا به وسیله آن خودتان بتوانید بازرسی های دوره ای را انجام دهید.

  • تمام قطعات متحرک را روغن کاری کنید.

برای این منظور می بایست بخش های متحرک لیفتراک گریس کاری شوند. انجام این عمل از اصطکاک بین قطعات و فرسایش زودهنگام آن ها جلوگیری می کند.

دقت کنید که تمامی این اتصالات به طور منظم گریس کاری شوند،  یاتاقان ها و بال برینگ های فرسوده نیز تعویض گردند.

بازرسی فنی لیفتراک.

  • سطوح مایعات را به طور منظم چک کنید

به منظور کارکرد موثر و بهتر لیفتراک، مایعات متفاوتی در آن وجود دارد. این مایعات شامل مایع گیربکس و هیدرولیک، خنک کننده ها مانند روغن موتور می باشند. این مواد را به طور منظم چک کنید البته دوره بازید، به میزان استفاده شما از لیفتراک بستگی دارد. به طوری که اگر به طور روزانه از لیفتراک در طی ساعات متوالی استفاده می کنید حتما سطوح مایعات دستگاه را روزانه چک کنید.

بازرسی فنی لیفتراک

  • بررسی میزان سوخت

لیفتراک ممکن است برقی، بنزینی، دیزلی و یا گازی باشد. اگر لیفتراک شما برقی است مطمئن شوید که باتری آن کاملا شارژ است و یا اگر از سوخت های مایع استفاده می کند، مخزن سوخت کاملا پر باشد.

بازرسی فنی لیفتراک

  • بررسی کارکرد صحیح سنسورها

وجود سنسورها و چراغ های هشدار دهنده بر روی داشبورد لیفتراک به منظور آگهی راننده از وضعیت بخش های مختلف لیفتراک می باشد. بنابراین همیشه مطمئن باشید که این بخش ها به درستی کار می کنند، چراکه صحیح عمل کردن این ابزارها از انجام تعمیرات پرهزینه جلوگیری می کند.

بازرسی فنی لیفتراک

  • بازرسی لاستیک لیفتراک

در طی بازرسی و نگهداری لیفتراک، قسمت مهمی که باید مورد بازرسی قرار گیرد لاستیک ها می باشند که می بایست به طور روزانه بازرسی گردند. اگر از تایرهای بادی در لیفتراک خود استفاده می کنید حتما میزان فشار باد آن را روزانه چک کنید و اگر از لاستیک های توپر استفاده می کنید دقت کنید که جایی از آن ضخمی و کنده نشده باشد، در غیر این صورت لاستیک ها منجر به حرکت نامتعادل لیفتراک خوهند شد. حرکت نامتعادل لیفتراک نیز منجر به سقوط و آسیب به بار در حال حمل و افراد در حال کار خواهد شد.

بازرسی فنی لیفتراک

بازرسی فنی لیفتراک

منبع: wikiHow


مطالب پیشنهادی:

لیفتراک چیست؟

انواع لیفتراک


سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده است

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

۰۲۱۳۳۵۴۱۶۰۸ تهران – ۰۷۱۳۸۳۸۴۴۴۴ شیراز