آشنایی با مشاهیر صنعت لاستیک جهان

چارلز گودیر

 

 

مبتکر و محقق آمریکایی که در سال 1839 پدیده ولکانیزاسیون را کشف و تحول چشمگیری را در صنعت لاستیک پی ریزی کرد به پاس خدمات نامبرده یکی از بزرگترین شرکتهای تایرسازی دنیا GOODYEAR نام گذاری شده است.

گودیر و داستان عجیب لاستیک را در دوقسمت بخوانید.(قسمت اول ، قسمت دوم)

توماس هانکوک

 

توماس هانکوک پدر صنعت لاستیک انگلستان روش شکستن زنجیرهای ملکولی کائوچو را با استفاده از غلتکهای فلزی ابداع کرد و ایده ساخت ماشین های پوشش نخ با لاستیک با کلندر را مطرح کرد.

به پاس خدمات ارزنده وی در صنعت تایر و چارلز گودیر رابر اکنون یکی از شرکتهای تایرسازی بزرگ جهان Hankock به نام او است.

رابرت ویلیام تامسون

مهندس انگلیسی که برای اولین بار در سال ۱۸۴۵ اختراع تایر را به ثبت رساند.

 

جان بوید دانلوپ

دامپزشک اسکاتلندی که اختراع تایرهای لاستیکی توپر و همچنین امتیاز بهبود کارایی تایرهای بادی دوچرخه و سه چرخه را در کارنامه کاری خود دارد . روش او در زمان حیاتش مورد توجه قرار گرفت و تایرهای ابداعی او در دوچرخه های مسابقه ای استفاده شد.

 

بنیامین فرانکلین گودریچ

 

پزشک و کارآفرین امریکایی که اولین کارخانه تولید تایرهای باری را در سال ۱۸۸۰ میلادی در امریکا تاسیس کرد و به پیشرفت صنعت تایر کمک فراوان کرده در شرکت بی اف گودریچ ابتکار و ابداع های زیادی در توسعه و تکامل تایرهای بادی با مدیریت آقای گودریچ انجام شد که می توان از شاخص ترین این فعالیت ها به ساخت تایرهای تیوبلس، ساخت تایرهای بادی با استفاده از کائوچوی مصنوعی، ساخت تایرهای بایاس تیوبدار و ساخت تایر با نخ های نایلونی اشاره کرد.

 

جوزفی باتیستا پیرلی

 

ریاضی دان و کارآفرین نمونه ایتالیایی که در سال ۱۸۸۲ صنعت لاستیک را در کشور ایتالیا پی ریزی کرد ابداع شلنگهای لاستیکی و افزودن دوده به لاستیک جهت استحکام تایر به او نسبت داده می شود. شرکت پیرلی در توسعه تایرهای رادیال نقش چشمگیری ایفا کرد.

 

هاروی ساموئل فایرستون

کارآفرین آمریکایی که با تأسیس یک کارخانه تایرسازی به تولید تایرهای درشکه مبادرت ورزید و اولین تایر خودروهای سواری شرکت فورد را تولید کرد.

 

آندره و ادوارد میشلن

مبتکرین و کارآفرینان فرانسوی که در فرانسه کارخانه لاستیک سازی تأسیس کردند و امتیاز تایرهای بادی قابل جدا شدن از رینگ به نام آنها ثبت شده است.

برادران میشلن برای اولین بار تایرهای بادی را در اتومبیل های قدیم به کار گرفتند، شرکت میشلن نیز تحت مدیریت برادران میشلن به پیشرفت صنعت تایر کمکهای شایانی کرد، که مهم ترین آن ابداع تایرهای رادیال است. همچنین شرکت مزبور تایرهای سبز، تایرهای پنچر رو و چرخ تایر (Tire wheel) را ابداع کرده که ممکن است روزی جایگزین تایرهای بادی امروزی شود. ادوارد میشلن” (۱۸۵۹ – ۱۹۴۰) مخترع فرانسوی لاستیکهای بادی است که شرکتی را بنام Michelin بنیاد گذاشت که از همان زمان تاکنون، نخستین کارخانه های جهان را در این عرصه در اختیار دارد.

آلن جی . توماس

پروفسور توماس در سال ۱۹۲۷ در شهر بریستول انگلستان به دنیا آمد و درسال ۱۹۴۸ در رشته فیزیک از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شد او چندین مقاله و تحقیقات کاربردی متعددی در زمینه مکانیک و فیزیک کائوچو داشت و در سال ۱۹۹۴ برنده نشان چارلز گودیرشد.

 

 

نویسنده : جواد امیری

 

سنگین تایر با ارائه طیف گسترده ای از تایرهای صنعتی و راهسازی و مزایایی همچون ارسال رایگان تا شهر دلخواه، امکان برگشت کالا تا یک هفته، تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن محصولات در جهت رفع نیاز معدن‌داران،کارخانه داران و پیمانکاران گرامی به لاستیک های مصرفی اقدام نموده استپرسش و پاسخ در مورد لاستیک (تایر)

تامین کننده لاستیک لیفتراک ، لاستیک لودر ، لاستیک مینی لودر (بابکت) ، لاستیک جرثقیل و …

با ما در ارتباط باشید

02133541609 تهران – 07138385000 شیراز